REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Port Szczecin-Świnoujście zamierza wykupić akcje pracownicze spółki

REKLAMA

REKLAMA

Władze spółki Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. chcą wykupić w latach 2013-2019 ok. 90 proc. akcji pracowniczych. Jedna akcja ma kosztować 80 zł -poinformował w czwartek prezes.

REKLAMA

"Przeprowadzona w ostatnim czasie analiza możliwości finansowych ZMPSiŚ pozwala określić datę rozpoczęcia szerokiego programu wykupu przez spółkę akcji pracowniczych, który będzie trwał w sumie siedem lat. Jego zasadnicza część będzie przebiegać w latach 2015-2019, czyli w okresie, kiedy spółka zrealizuje obecnie trwający bardzo ambitny program inwestycyjny i będzie dysponować wolnymi środkami pieniężnymi, które przeznaczy na wykup akcji" - powiedział prezes firmy Jarosław Siergiej ZMPSiŚ zamierza wykupić ponad 90 proc. wszystkich akcji pracowniczych.

REKLAMA

Cena wykupu w 2015 roku ma wynieść 80 zł za jedną akcję. W kolejnych latach zakłada się rewaloryzację tej ceny o wskaźnik inflacji. Środki finansowe na wykup akcji pochodzić będą z zysków netto spółki. "Biorąc jednak pod uwagę duże zainteresowanie wykupem akcji, zaawansowany wiek części akcjonariuszy i związane z tym oczekiwania przyspieszenia tego procesu, zarząd spółki zamierza dokonać wcześniejszego wykupu ograniczonej liczby akcji należących do najstarszych akcjonariuszy" - poinformował Siergiej. Wykup ten ma przebiegać w 2013 i 2014 roku; w tych latach na ten cel mają być przeznaczone środki pochodzące z zysku netto za lata 2012 i 2013. W tym czasie zaplanowano wykup łącznie ok. 10 proc. akcji pracowniczych, także po cenie 80 zł za˙akcję.

REKLAMA

Prezes zaznaczył, że cena wykupu ustalona na poziomie 80 zł jest zbieżna z˙oczekiwaniami przeważającej części akcjonariuszy, którzy w ostatnim czasie zgłosili spółce pisemną deklarację
chęci sprzedaży akcji. Zarząd spółki podkreśla jednak, że ostateczna procedura wykupu akcji będzie uzależniona od możliwości finansowych ZMPSiŚ, a także od uzyskania wymaganych zgód korporacyjnych. Akcjonariusze ZMPSiŚ już wcześniej domagali się wykupu przez firmę akcji pracowniczych.

Rok temu kilkuset pikietowało w porcie w Szczecinie w tej sprawie. Zarząd tłumaczył wówczas manifestującym, w większości byłym pracownikom portu, ludziom w wieku emerytalnym, że firma nie ma pieniędzy na wykup akcji. W 2001 r. firma przekształciła się w spółkę akcyjną i zgodnie z przepisami jej pracownicy otrzymali akcje.  Porty w Gdańsku i Gdyni wykupiły już wcześniej akcje pracownicze. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa.

Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. Skarb Państwa ma w spółce 86,05 proc. akcji; gminy Szczecin i Świnoujście po 0,155 proc., a pracownicy 13,64 proc. Do podstawowych zadań Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście należy: zarządzanie nieruchomościami i infrastrukturą portową, prognozowanie i planowanie rozwoju portów, budowa, modernizacja i utrzymanie infrastruktury portowej oraz pozyskiwanie nieruchomości na potrzeby rozwoju portów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe dla towarów rolno-spożywczych. W roku 2011 łączne przeładunki obu portów wyniosły ponad 21 mln ton.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA