REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Około 150 mln zł chce zainwestować w gdańskim porcie OT Logistics

REKLAMA

REKLAMA

Około 150 mln zł chce zainwestować w porcie morskim w Gdańsku Grupa Kapitałowa OT Logistics. Spółka zapowiedziała złożenie swojej oferty w przetargu na dzierżawę terminalu paszowo-zbożowego i ok. 15 ha gruntów w głębokowodnej części portu.

Grupa rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

REKLAMA

Prezes OT Logistics SA, Piotr Chajderowski podczas spotkania z dziennikarzami w Gdańsku powiedział, że szacowane przez spółkę nakłady inwestycyjne związane z dzierżawą terenów na obszarze gdańskiego portu wyniosą ok. 150 mln zł. Poinformował, że w przypadku wygranej, zgodnie z warunkami przetargu, spółka wykona nabrzeże po wschodniej części pirsu rudowego. 

Nowy magazyn w porcie

REKLAMA

Zapowiedział, że OT Logistics planuje też m.in. dokończenie budowy magazynu i baterii silosów oraz zagospodarowanie działek sąsiadujących z terminalem paszowo-zbożowym. Zgodnie ze strategią zarządu portu, terminal ma być dostosowany do przeładunku surowców pochodzenia roślinnego (zboże, biomasa). Chajderowski powiedział, że terminal w Gdańsku mógłby być wykorzystywany do transportu głównie biomasy z Rosji do Polski.

Według spółki, inwestycje w terminale przeładunkowo-składowe w porcie w Gdańsku pozwoliłyby Grupie na stworzenie kompleksowego systemu transportowo-spedycyjno-logistycznego obejmującego swoim zasięgiem całą Europę.  Prezes OT Logistics SA uważa, że planowane inwestycje spółki w Gdańsku "przyspieszą rozwój gdańskiego portu morskiego". Rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA, Janusz Kasprowicz poinformował PAP, że zainteresowanie udziałem w przetargu zgłosiło "7-8 firm".


REKLAMA

Oferty na 30 letnią dzierżawę terenów można składać do 12 października. Kasprowicz uważa, że przystosowanie terminalu i zagospodarowanie terenów to koszt kilkudziesięciu mln euro. "To jest ostatni lub jeden z ostatnich najbardziej atrakcyjnych obszarów w głębokowodnej części portu, który chcemy porządnie zagospodarować i zależy nam na partnerze jak najsilniejszym i rokującym jak najlepiej dla rozwoju tej części portu" - dodał Grupa Kapitałowa OT Logistics rozważa też inwestycję w portową spółkę Port Gdański Eksploatacja SA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Grupa rozważając złożenie oferty w tym przypadku bierze pod uwagę konieczność poniesienia nakładów inwestycyjnych na modernizację i remonty infrastruktury w wysokości od kilkudziesięciu do kilkuset mln zł. Według zapowiedzi zarządu gdańskiego portu, przetarg tej spółki ma się rozpocząć w IV kw. br. OT Logistics poinformowała, że kontroluje ponad 80 proc. rynku transportu wodnego śródlądowego w Polsce i ponad 50 proc. na terenie Niemiec środkowo-wschodnich.

Zapewnia m.in. ponad połowę dostaw węgla dla Berlina. Do grupy należą porty śródlądowe i morskie m.in. największy i najgłębszy w Polsce Port Handlowy Świnoujście SA oraz terminale kolejowe na wschodniej granicy UE i na Białorusi. OT Logistics SA osiągnęła w 2011r ponad 442 mln zł przychodu i EBITDA na poziomie 73 mln zł. Prezes Chajderowski powiedział, że "za trzy lata firma chce osiągnąć przychód na poziomie miliarda zł".

W ostatnich latach spółka rozwija usługi w zakresie spedycji kolejowej oraz morskiej realizowanej głównie na terenie Polski i Niemiec. Spółka transportuje głównie węgiel, stal, nawozy, produkty rolne, biomasę. Grupa dąży do stworzenia firmy oferującej kompleksową obsługę w zakresie transportu i logistyki oraz osiągnięciu pozycji wiodącej firmy spedycyjno-logistycznej w Europie Środkowej. Jak poinformowano, w listopadzie grupa planuje debiut na giełdzie papierów wartościowych.

OT Logistics S.A. to firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych, wokół której powstała Grupa Kapitałowa składająca się z kilkunastu spółek o różnym profilu działalności. Spółka zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową oraz najem nieruchomości, magazynowanie i przechowywanie towarów. Spółka posiada 300 jednostek pływających o łącznej nośności 100 tys. ton.

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

Polacy rzucili się na samochody. Kupują je na potęgę. Rynek osiągnął wzrost o 18 proc.

Dane GUS nie pozostawiają złudzeń. Sprzedaż samochodów, motocykli oraz części zamiennych była najszybciej rosnącą, zdefiniowaną kategorią produktów w przypadku klienta detalicznego w I kwartale 2024 r.

Samochód z przebitym numerem VIN. Jak kupujący może się zabezpieczyć?

Klonowanie samochodów to proceder polegający na tym, że po kradzieży auto otrzymuje numer VIN z innego, identycznego modelu pojazdu. Jak kupujący powinni się zabezpieczać przed samochodem z taką wadą prawną?

REKLAMA

Ceny paliw na stacjach w maju 2024: po promocji gwałtowne podwyżki, kiedy benzyna po 7 zł za litr

Majówkowe obniżki cen paliw o 30 groszy na litrze to tania przekąska przed drogim – a nawet bardzo drogim – daniem głównym. Eksperci są zgodni, że cena 7 zł za litr benzyny na stacjach paliw w Polsce to kwestia dni. Dlaczego? Czy są szanse, że do wakacji paliwa znów potanieją?

112 km/h na "30". Kierowca stracił prawo jazdy i samochód

Na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu kierowca z Polski jechał 112 km/h w strefie ograniczenia prędkości do 30 km/h - podała w niedzielę austriacka agencja APA, powołując się na miejscową policję.

REKLAMA