| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > BCT Gdynia: Potrzebna nam sieć terminali lądowych

BCT Gdynia: Potrzebna nam sieć terminali lądowych

Polska gospodarka, czerpiąca duże zyski z eksportu i mocno uzależniona od importu, jest skazana na rozwój transportu kontenerowego

Budowa Intermodal Container Yard w Zajączkowie koło Tczewa przez PCC Intermodal doskonale mieści się w tej koncepcji. Będzie on zapleczem logistycznym dla Gdańska i Gdyni, dla DCT, GCT, BCT i GTK. Powinien odciążyć szosy w rejonie Trójmiasta, gdyż kontenery mają być z portów dowożone do terminalu koleją.

Coraz więcej przewozów kontenerowych

Trzeba jednak od razu myśleć o następnych takich inwestycjach, gdyż przewozy kontenerów do bałtyckich portów rosną. A w sytuacji, gdy przywożą je coraz większe statki, konieczne staje się o wiele szybsze niż do tej pory rozładowanie ich w portach i wysłanie kontenerów dalej.

W tej sytuacji milion TEU rocznego przeładunku planowanego na terminalu w Zajączkowi nie wydaje się wielkością na wyrost. Wprost przeciwnie, za kilka lat może się to okazać barierą rozwoju transportu intermodalnego, jeżeli w ślad za Tczewem nie powstaną kolejne terminale lądowe, tworząc razem z łączącymi je liniami kolejowymi i szosami sieć. Tylko to pozwoli portom Trójmiasta skutecznie rywalizować z Hamburgiem, Tallinem, Kłajpedą, Rygą.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Mojecki Kancelaria Radcy Prawnego

Kompleksowa pomoc prawna dla przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »