| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Jak usprawnić zarządzanie realizacją zleceń w firmie spedycyjnej

Jak usprawnić zarządzanie realizacją zleceń w firmie spedycyjnej

Mobilny ControlTransport to przykład uzyskania pełnej kontroli nad każdą transportowaną przesyłką spedycyjną oraz obrotem europalet.

Rynek usług polegający na transporcie przesyłek spedycyjnych jest rynkiem usług masowych.Koordynowanie tysiącami zleceń, docierającymi często poza granice kraju, wymaga stałego kontrolowania wszystkich procesów oraz bieżącego dostępu do informacji o każdej transportowanej przesyłce.Ewentualny błąd lub opóźnienie związane z terminem dostarczenia towaru, często kończy się karą nałożoną na przewoźnika, dlatego firma spedycyjna musi skutecznie zabezpieczać się przed ewentualnymi stratami.

Dużym wyzwaniem dla firm logistycznych jest także konieczność codziennej rejestracji niezwykle wysokiej liczby zdarzeń, które następnie są odpowiednio raportowane i przetwarzane w zbiory danych, niezbędnych do podejmowania bieżących decyzji.Ponadto zarządzanie rozbudowaną infrastrukturą złożoną z czterech głównych terminali przeładunkowych, sześciu platform oraz licznej floty wymaga wprowadzania praktyk optymalizujących koszty funkcjonowania firmy.

Wszystkie działania skupione na redukcji wydatków, przekładają się również na obniżkę cen dla klientów, co pozwala firmie świadczyć usługi nie tylko o najwyższym standardzie, ale i o konkurencyjnych cenach. Nieocenioną rolę w automatyzowaniu tego rodzaju procesów odgrywają system oraz aplikacje IT.

Strategiczne znaczenie informacji a potrzeby rynku
Informacja stanowi nieodłączny element każdej usługi logistycznej, przez co jest także filarem, na którym opiera się funkcjonowanie firm. Aby zapewnić dostęp do aktualnych danych możliwiających stałe śledzenie przesyłki można wdrożyć nowe rozwiązania IT.

Polega to m.in. na wykorzystywaniu przenośnych urządzeń, które udostępniają pracownikowi zdalne wykonywanie szeregu czynności – przyjmowania i wydawania towaru, przesyłania protokołu uszkodzenia przesyłki, rejestracje zdjęć szkodowych wraz z opisem jak również rejestrację opakowań zwrotnych (np. wymiany palet).

Umożliwia to kontrolę przesyłki z punktu A do punktu B, transportowaną przez terminale przeładunkowe C, D, E itd. Kontrola odbywa się poprzez śledzenie danej przesyłki (zlecenia) zarówno na poziomie wybranego nośnika, jak i całej przesyłki, co bardzo ułatwia pracę spedytorom. Dzięki temu wszystkie aspekty zarządzania transportem — od przetwarzania zamówień, przez kontrolę nad flotą pojazdów, rejestrację obrotu paletowego, aż po uproszczenie księgowości i fakturowania są w pełni zautomatyzowane i rejestrowane on-line w bazie danych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kopczyńska

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »