| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Państwowa Inspekcja Pracy nie pozostawia złudzeń - każdy wypadek w branży magazynowo transportowej kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do 63,5 tys. zł. Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Zgodnie z szacunkami Państwowej Inspekcji Pracy, każdy wypadek w gospodarce magazynowej i transporcie kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do nawet 63,5 tysięcy złotych. Eksperci alarmują – konieczne jest zwiększenie bezpieczeństwa pracy oraz inwestycja w ekonomiczne rozwiązania, które ograniczą straty magazynowe w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.

Zobacz też: Jak opodatkować VAT usługi składowania towarów?

Najczęstsze przyczyny wypadków w magazynach

Dziś najczęstszymi przyczynami wypadków w magazynach są niewłaściwa organizacja pracy, błędy ludzkie oraz brak stosownych zabezpieczeń. Do nierzadkich należą uszkodzenia mechaniczne wynikające z otarć i obić powstałych podczas transportu wewnątrz i na zewnątrz zakładu. Operowanie wózkiem widłowym na wąskich korytarzach i podnoszenie materiałów na duże wysokości także sprzyjają różnego rodzaju uderzeniom i odkształceniom, które często skutkują wymianą konstrukcji regałowych na nowe. Każde z tych zdarzeń jest kłopotliwe i kosztowne wiążąc się z koniecznością przenoszenia towarów i dodatkowymi, niemałymi wydatkami ponoszonymi na tworzenie nowych miejsc składowania.

Zobacz też: Bezzałogowy system transportu w fabryce Audi

- Próba oszczędności poprzez ignorowanie powstałych uszkodzeń nie jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji – tłumaczy Marcin Hankiewicz, ekspert od zarządzania przestrzenią magazynową, i dodaje: - Nigdy nie ma pewności czy powstałe straty nie przyczynią się do zwiększenia naprężenia ścinającego w danej części regału, prowadząc w konsekwencji do złamania całej konstrukcji. Ryzykujemy wtedy nie tylko zniszczenie towaru znajdującego się na półkach, ale narażamy także życie i zdrowie pracowników. Nie bez powodu istnieją normy określające wymagania, specyfikację i zasady projektowania konstrukcji regałowych (na przykład PN-EN 15635), a których nieprzestrzeganie skutkuje karami pieniężnymi. Ważnym jest też, by uświadamiać operatorów wózków widłowych o konieczności zgłaszania każdego, choćby najmniejszego wypadku przy pracy.

Zobacz też: Aplikacja połączy handlowca z magazynem

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynach?

Tanich rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo pracy w gospodarce magazynowej jest bardzo dużo. Przykładem mogą być elementy tzw. biernej ochrony konstrukcji regałów, a konkretnie - uszczelki przeciwuderzeniowe z gumy EPDM. To specyficzny materiał cechujący się właściwościami do odwracalnej deformacji. Przez to siły mechaniczne, które uderzają w uszczelkę, nie zmieniają jej struktury. Poza tym elementy zrobione z gumy EPDM są odporne na warunki atmosferyczne i ekstremalne temperatury, przez co naprawdę trudno je zniszczyć nawet przy długotrwałym użytkowaniu. Takie uszczelki są też bardzo proste w montażu. Na rynku można znaleźć warianty samoprzylepne lub wciskane, które nie wymagają użycia kleju. Guma może być komórkowa (miękka) lub twarda, a także wyposażona w zbrojenie i dodatkowe warstwy. Dostępne kształty i wymiary powodują, że uszczelki można dopasować do praktycznie każdego obiektu w magazynie.

Dzięki odpowiednim zabezpieczeniom w magazynach z łatwością można zapobiegać nieprzyjemnym wypadkom, oszczędzając pieniądze. Tanie elementy ochrony, jak np. odbojniki czy uszczelki, stosuje się już w większości magazynów dużych firm. Może czas, żeby wszystkie wprowadziły takie zabezpieczenia i faktycznie zminimalizowały niepotrzebne koszty wynikające z nieoczekiwanych zdarzeń?

Źródło: Materiały prasowe Magazynuj.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Niebudek

Adwokat i doradca podatkowy. Wspólnik w Kancelarii Doradztwa Podatkowego LTC AQUILA Zarzycki Niebudek Adwokaci i Doradcy Podatkowi. W latach 2010–2013 Dyrektor Departamentu Prawnego w Kancelarii Adwokackiej w Warszawie. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Specjalista w zakresie postępowań podatkowych, wielokrotnie reprezentował swoich klientów przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. W zakresie bieżącego doradztwa podatkowego, prowadził procesy optymalizacji podatkowych m.in. przy projektach dotyczących skomplikowanych transakcji gospodarczych, w szczególności łączenia spółek kapitałowych, podziału przez wydzielenie oraz przekształcenia spółek kapitałowych. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych prowadzonych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Jest doświadczonym wykładowcą, działalnością szkoleniową zajmuje się od 2011 r. Jego doświadczenie szkoleniowe obejmuje ponad 400 szkoleń (ponad 2500 godzin szkoleniowych) prawnych i podatkowych m.in. z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, procedury podatkowej, cen transferowych, oraz delegacji krajowych i zagranicznych. Współpracownik największych polskich firm szkoleniowych. Realizował szkolenia zarówno dla sektora prywatnego, jak i dla jednostek sektora publicznego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK