REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda NC700X: Urządzenie uniwersalne

Kajetan Sokołowski
Honda NC700X
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowa Honda NC700 w wersji X wprowadziła mnie w niemałe zakłopotanie przy pierwszym kontakcie. Tak do końca nie widziałem co mam o niej myśleć, a tym bardziej czego się spodziewać. Przy odbiorze zostałem tylko krótko poinstruowany, że została ona skonstruowana z myślą o przeciętnym europejskim motocykliście, który rzadko przekracza 6,5 tyś. obrotów i nie jeździ szybciej niż 140 km/h.

REKLAMA

W entuzjaście szybkoobrotowych rzędówek i v-ek informacja ta nie wzbudziła euforii. Dane techniczne również nie zwalają z nóg. Przecież to „tylko” 48 koni mechanicznych generowanych przez dwucylindrowy silnik o pojemności 670 ccm… Ten tydzień nie zapowiadał się ciekawie.

REKLAMA

Po starcie z pierwszych świateł faktycznie okazało się, że przy 6,5 tyś. obrotów na minutę zabawa się kończy i należy wrzucić wyższy bieg. Dla osób przyzwyczajonych do sprzętów, które od tej wartości dopiero zaczynały jechać, będzie to małe zaskoczenie. Jednak do rzeczy. Silnik mimo, że dysponuje mocą „zaledwie” 48 koni mechanicznych jest żwawy i ciągnie od samego dołu. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny dopiero przy 4750 obr/min, jednak moc jest podawana liniowo od samego początku. Pierwsze dwa biegi są stosunkowo krótkie co sprawia, że Honda rozpędza się bardzo sprawnie. Producent twierdzi, że do 140 km/h idzie jej to lepiej niż modelowi CBF 600 i powiem szczerze, że jestem wstanie w to uwierzyć.

Zobacz też: Jak jeździć motocyklem w korku

Silnik pracuje równo i nie generuje zbytnich wibracji, natomiast z tłumika wydobywa się przyjemny dźwięk. Mogę sobie tylko wyobrazić co by było, gdyby zamontować akcesoryjną puszkę.

Spalania nie liczyłem z dokładnością co do mililitra, jednak oscyluje ono w okolicach 4 litrów na 100 km, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem, jednak do 3,5 deklarowanych przez producenta jeszcze trochę brakuje. Skrzynia biegów, jak przystało na hondę pracuje bardzo cicho, bez trzasku i precyzyjnie. Jeżeli masz leniwy dzień i nie chcesz wciskać sprzęgła, nie ma problemu, Honda Ci to wybaczy i nie będzie stroić fochów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z zewnątrz nie sposób nie zauważyć uderzającego podobieństwa nowej Hondy do crosstourera, czy crossrunnera, które w katalogu również figurują w kategorii adveture. Honda postanowiła trochę przewietrzyć swoją ofertę i uraczyć klienta czymś nowym, niespotykanym.

Wracając jednak do kwestii estetycznych, nie można powiedzieć o nowej hondzie, że jest brzydka, ale z drugiej strony urodą nie porywa.

Zobacz też: Motocykl dla kobiety

W kwestii ergonomii również nie ma się do czego przyczepić. Wszystko jest na swoim miejscu i jest dobrze wykonane. Materiały zastosowane do wykończenia detali motocykla sprawiają wrażenie porządnych i nie rażą „plastikiem”.

REKLAMA

Urzekło mnie w tym motocyklu to, że miejsce gdzie tradycyjnie znajduje się bak jest w tym modelu zarezerwowane dla sporego schowka, gdzie bez problemu zmieści się kask integralny rozmiaru M i na pewno jeszcze kilka innych drobiazgów. Powiem w skrócie: mała rzecz, a cieszy.

Schowek ten ze spokojem może zastąpić miejski kuferek i jest oczywiście zamykany na kluczyk. Wlew do zbiornika paliwa powędrował pod siedzenie pasażera, jednak nikt nie będzie miał problemu ze jego znalezieniem. Jedyny minus tego rozwiązania to, że przy tankowaniu trzeba uważać, żeby nie zalać sobie kanapy.

Zawieszenie mimo, że na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie miękkiego, wcale takim nie jest. Stosunkowo duży prześwit motocykla może sugerować, że poradzi sobie na bezdrożach jednak kto będzie chciał tego spróbować, gorzko się rozczaruje. Zawieszenie ma spory skok, jednak jest ono zestrojone typowo szosowo i bardzo dobrze, bo za robotę jaką wykonali inżynierowie Hondy, należy się medal.

Motocykl zachowuje się idealnie neutralnie i prowadzi się z lekkością roweru. Nawet mniej doświadczony kierowca jest wstanie wyczuć co dokładnie dzieje się na styku opony za asfaltem.

Zobacz też: Technika przeciwskrętu

Jedyne do czego mam lekkie zastrzeżenie, jeżeli chodzi o zawieszenie i układ jezdny, to opony i hamulce. W moim odczuciu opony nie radziły sobie do końca z charakterystyką silnika, ponieważ na pierwszych trzech biegach nie było problemu z zerwaniem przyczepności na mokrej nawierzchni, co w połączeniu z dość czułą manetką gazu może przysporzyć nie jednego motocyklistę o szybsze bicie serca, w szczególności na zakręcie. Hamulce hamowały i to tyle, jednak z pasażerem, bądź przy ostrzejszej jeździe odczuwalne było zastosowanie pojedynczej tarczy na przedniej feldze.

Niestety brak regulacji zawieszenia uniemożliwia indywidualną konfigurację właściwości jezdnych, jednak ustawienie z jakim Honda zjeżdża z taśmy produkcyjnej nie powinno nikogo rozczarować i jest na tyle uniwersalne, że „przeciętny motocyklista” nie ma prawa marudzić.

Zobacz też: Jak transportować motocykl?

Pozycja za sterami mocno przypominała mi pozycję jaką jeździec przyjmuje na supermoto. Tylko szersza kanapa przypomina nam o tym, że mamy do czynienia ze sprzętem nie wyczynowym, a użytkowym i myślę, że to słowo było punktem wyjścia dla inżynierów Hondy. Szeroko rozstawione ręce i mało zgięte nogi powodują, że za sterami nowej Hondy człowiek poczuje się po chwili bardzo pewnie, a dłuższe wojaże będą przypominały przejażdżkę po bułki. Ochrona przed wiatrem i deszczem nie jest rewelacyjna, jednak do 140 km/h jest przyjemnie i akceptowalnie. Dla wyższych jeźdźców, bądź bardziej wymagających Honda przygotowała katalog akcesoriów, w którym znajdują się takie rzeczy jak: wyższa szyba, deflektory na kolana i stopy, kufry albo dodatkowe orurowanie z halogenami. Honda zaopatrzona w taki zestaw na pewno będzie przebojem wśród motocyklistów ceniących sobie turystykę i ekonomię.

Seryjnie motocykl jest wyposażony w system HISS (Honda Ignition Security System) i na tym koniec, jednak testowy egzemplarz posiadał również C-ABS (Combined Antilock Brake System) i muszę stwierdzić, że sprawował się znakomicie, mimo że sam przedni hamulec był co najwyżej zadowalający.

Zobacz też: Jazda motocyklem po mokrej nawierzchni

To co jest naprawdę ciekawe i warte zastanowienia przy zakupie to możliwość wyposażenia Hondy w przekładnię HDCT (Honda Dual Clutch Transsmision), szczególnie że po usterkach w pierwszej generacji tych przekładni montowanych w VFR1200, zmieniono oprogramowanie i teraz podobno działają tak jak powinny. Mówię o tym dlatego, że silnik kręci się tylko do 6,5 tyś obr/min, co przy miejskiej jeździe zmusza czasem, do częstego i uciążliwego wachlowania biegami.

Podsumowując nową Hondą NC700X trudno się rozczarować, bo jest czymś całkiem nowym, czymś czego wcześniej na rynku nie było. Wierzę w to, że będzie przebojem, bo cena rzędu 25 000 polskich złotych za pełnowymiarowy i pełnoprawny nowy motocykl jest rewelacyjna.

Honda NC 700X to motocykl, który nieźle jeździ, hamuje, dobrze skręca, a przy tym daje mnóstwo frajdy z jazdy i jest bardzo uniwersalny. W przypadku nowej Hondy przysłowie, że jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego zdecydowanie się nie sprawdza, a co najwyżej, jest wyjątkiem potwierdzającym regułę. 

Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Honda NC700X
Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
100,50 zł. Tyle musi zapłacić pewna grupa kierowców. Bezterminowe prawo jazdy do wymiany

Przez ponad 10 lat kierowcy w Polsce cieszyli się bezterminowymi prawami jazdy. Jednak nachodzi moment, w którym te dokumenty przestaną obowiązywać. Co to oznacza dla wszystkich posiadaczy tych ważnych dokumentów? 

Zapłacimy mniej za paliwo. O ile mają spaść ceny?

Według analityków Reflex, w najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku cen benzyny o średnio 10 groszy za litr, a diesla o 5 groszy. Obecnie średnie ceny paliw są nieco niższe niż tydzień temu: benzyna 95 kosztuje 6,67 zł/l, a olej napędowy 6,68 zł.

350 rowerów za darmo, wystarczy słowo dziękujemy? To kolejna metoda na kradzież tożsamości w Internecie

Najnowsza pułapka zastawiona przez złodziei tożsamości na internautów to fałszywa oferta zamieszczona na Facebooku o rozdaniu za słowo „dziękuję” 350 rzekomo zadrapanych delikatnie w transporcie rowerów.

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

REKLAMA

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

REKLAMA

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

REKLAMA