| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Historia marek > Subaru

Subaru

Subaru to japońska marka samochodów, należąca do koncernu Fuji Heavy Industries. Oferuje małe samochody miejskie (Justy), kompaktowe (Impreza, dostępna w wersji sportowej WRX STI), klasy średniej (Outback i Legacy), minivana (Tribeca B9) oraz SUVa (model Forester). Auta te produkowane są w Japonii.

Przedsiębiorstwo Subaru rozpoczęło swą działalność w 1950 roku, jako wyodrębniona do produkcji samochodów część Fuji Heavy Industries. W 1954 roku pojawił się pierwszy model tej marki, Subaru 1500 i został uznany za technologiczne arcydzieło. Niestety, firma nie zadbała o sprawną dystrybucję i model ten odszedł w zapomnienie na rzecz produkcji autobusów, które pojawiły się w 1958 roku. Na szczęście Subaru szybko wróciło do konstruowania samochodów i wkrótce ukazał się model 360, produkowany przez następne 10 lat.

W połowie lat ’60 pojawiły się modele z serii 1000 i również okazały się doskonałe technicznie. W 1969 rozpoczęto produkcję kolejnego modelu, R-2, a 2 lata później pojawiło się Subaru Leone z silnikiem w układzie przeciwsobnym (typu boxer) i napędem na 4 koła. Wiele kolejnych modeli, takich jak Rex, Brat, Domingo i Justy miały taki właśnie napęd. Pod koniec lat ’80 pojawił się model Legacy, a na początku lat ’90 wprowadzono legendarny model Impreza, który okazał się hitem. W 1997 roku pojawił się Forester, a w 2008 roku Subaru znów zaszokował konsumentów, odmieniając zupełnie stylistykę Imprezy. Wtedy też powstały kolejne wersje Forestera i Legacy oraz model Outback.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Góralski&Goss Legal

Góralski&Goss Legal to butikowa kancelaria prawna, specjalizująca się w doradztwie transakcyjnym i procesowym na rzecz dużych podmiotów gospodarczych, w szczególności firm z sektora ubezpieczeniowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »