| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Auto Zima > Płyn do chłodnicy – gotowy czy koncentrat?

Płyn do chłodnicy – gotowy czy koncentrat?

Jesień to dobry czas, aby zmienić płyn w układzie chłodzenia. Tylko w ten sposób możemy uniknąć poważnej awarii. Warto również pomyśleć o jego jakości. Zły płyn może oznaczać dla nas duże wydatki.

W większości obecnie produkowane płyny są uniwersalne, tzn. można je stosować do każdego auta. Dlaczego? Ponieważ w układzie chłodzenia płyn ma w większości aut kontakt z aluminium (np. w chłodnicy), a jednocześnie chroni elementy z innych materiałów, np. żeliwne kanały wodne bloku silnika. Inhibitory zawarte w płynie muszą być uniwersalne.

Zobacz również:  Co kontrolować w okresie jesienno-zimowym?

Wymieniając płyn możemy skorzystać z dwóch wariantów: gotowego płynu i koncentratu. Ten pierwszy wlewamy do chłodnicy bez rozcieńczania wodą. Możemy go również stosować do tzw. dolewek.

Zobacz również: Jak zapobiec zamarzaniu wody w przewodach paliwowych?

Koncentrat należy rozcieńczyć z wodą, najlepiej w stosunku 1:1. Należy również pamiętać, że temperatura zamarzania mieszaniny maleje wraz ze wzrostem zawartości koncentratu, ale tylko do pewnego momentu. Jeżeli w chłodnicy będzie więcej niż 70 proc. koncentratu, odporność mieszaniny na mróz może okazać się za niska.

Pamiętajmy, że przed wlaniem nowego płynu należy pozbyć się starego, a układ powinien być wyczyszczony (woda z dodatkiem specjalnego środka). Na koniec należy odpowietrzyć układ zgodnie ze wskazówkami zawartymi w instrukcji pojazdu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

PB Online

Serwis badań internetowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »