| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zawieszenie > Wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny

Wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny

Zamiana zawieszenia pneumatycznego na "zwykłe" jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jest to efekt wysokich cen części zamiennych. Czy rzeczywiście można wymienić miechy pneumatyczne na klasyczne sprężyny?

Zawieszenie pneumatyczne: korzyści

Zawieszenie pneumatyczne posiada ogromne walory użytkowe. Z jednej strony pozwala zachować wysoki komfort podróży nawet na kiepskiej jakościowo nawierzchni a z drugiej, stabilizuje nadwozie w ciasnych zakrętach zapobiegając jego przechyłom. Niewątpliwą zaletą tego typu zawieszenia jest również możliwość utrzymywania stałego prześwitu pojazdu nawet wtedy, gdy zostanie on obciążony pokaźnej masy ładunkiem. Cecha ta pozwala zachować lepsze walory trakcyjne auta oraz uniknąć uszkodzenia podwozia w trakcie wjeżdżania lub zjeżdżania z krawężnika.

Zawieszenie pneumatyczne: problemy

Koszt wymiany zawieszenia pneumatycznego potrafi być bardzo wysoki. Rozwiązanie tego typu, bardzo popularne w modelu Audi A8 D3, generuje wręcz bajońskie koszty naprawy. Za jeden amortyzator trzeba zapłacić 7000 zł. Łatwo zatem określić łączny koszt naprawy kompletnego zawieszenia – 28 000 zł (ASO)!

Zobacz też: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Zawieszenie pneumatyczne bardzo często spotkać też można w autach BMW pod nazwą NIVO. W tym przypadku ceny części są zdecydowanie niższe aniżeli w topowym modelu Audi. Jeden miech pneumatyczny do amortyzatora BMW serii 5 E61 to wydatek rzędu 780 zł, natomiast sam amortyzator to 980 zł (ASO). Mimo relatywnie niskich cen tych podzespołów, wielu właścicieli decyduje się na zastąpienie miechów klasycznymi sprężynami. Argumentacja zatrzymuje się zazwyczaj tylko i  wyłącznie na jednym argumencie – cenie.

Wymiana zawieszenia pneumatycznego na zwykle

Okazuje się, że w przypadku aut BMW istnieje możliwość zastąpienia miechów sprężynami. Co więcej nie jest to czynność skomplikowana ani kosztowna. Odpowiednio dobrana sprężyna ma dokładnie taką samą wysokość jak miech pneumatyczny, a poszczególne otwory montażowe w sprężynie i karoserii pasują do siebie. Wymiana obu tylnych miechów trwa ok. 3-4 godzin i można ją wykonać samemu. Koszt naprawy jest bardzo zróżnicowany i uzależniony od jakości części. Dwie sprężyny to koszt od 300-1200 zł w zależności od producenta.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Wymiana zawieszenia pneumatycznego: czy jest sens montować sprężyny?

Czy wymiana zawieszenia pneumatycznego na takie oparte na klasycznych sprężynach ma sens? Trudno powiedzieć. Koszty naprawy są zazwyczaj mniejsze, ale samo auto sporo traci na funkcjonalności. Poza tym, kupując używane auto klasy wyższej właściciel powinien być świadomy rozwiązań w nim zamontowanych i kosztów jakie klasa Premium niesie ze sobą. Warto także zwrócić uwagę na to jak długo zamierzamy eksploatować pojazd i czy wysupłanie większej kwoty na naprawę nie przyniesie nam wymiernych korzyści w przyszłości. Poza tym, ceny nowych miechów do Audi A8 są naprawdę duże, jednak w takim przypadku lepiej poszukać firmy, która regeneruje tego typu części.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mariusz Gierus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »