| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Wnętrze i wyposażenie > Jaki jest najlepszy sposób na zaparowane szyby w samochodzie?

Jaki jest najlepszy sposób na zaparowane szyby w samochodzie?

Jednym z warunków bezpiecznej jazdy jest dobra widoczność. Zwłaszcza zimą nabiera to szczególnego znaczenia. Przyda się więc kilka wskazówek, jak dbać o to, by dobrze widzieć do przodu, do tyłu i na boki.

Najszybszym sposobem na pozbycie się pary jest przetarcie szyby szmatką lub gąbką. Ta metoda powoduje jednak powstawanie na szybie smug, które drażnią wzrok. Nie będzie ich, jeśli do usuwania pary wykorzystamy nadmuch powietrza i zrobimy to od razu po uruchomieniu silnika. Co prawda będzie trwać to dłużej, ale coś za coś. Jeśli mamy klimatyzację, to z zaparowanymi szybami poradzi sobie ona jeszcze szybciej.

Zobacz również: Pleśń w samochodzie, jak sobie z nią poradzić?

Ciepłe powietrze tłoczone do wnętrza pojazdu powinno być jak najlepiej wykorzystywane i to nie tylko do ogrzania zmarzniętego kierowcy. Chodzi przede wszystkim o możliwie skuteczne ustawienie wszystkich dysz nawiewowych. Pole do popisu będą miały dysze umieszczone po obu stronach deski rozdzielczej. Trzeba je tak ustawić, aby strumień powietrza omywał boczne szyby na wysokości lusterek, co zdecydowanie poprawi możliwość obserwowania tego, co dzieje się za samochodem.

Chociaż powierzchnie zewnętrznych lusterek ustawione są przeciwnie do kierunku jazdy, nie są chronione przed zanieczyszczeniami. W brudnym lusterku nawet najlepsze oko niewiele zobaczy. Częste przecieranie lusterek szmatką zwilżoną płynem do mycia szyb wyjdzie nam tylko na dobre. W przypadku oblodzenia lusterek pozbawionych funkcji podgrzewania nie należy zrywać lodu na siłę, lecz spryskać preparatem odmrażającym i dać mu trochę czasu na zadziałanie.

Widoczność przez boczne szyby w przednich drzwiach można skutecznie poprawić przez odpowiednie ukierunkowanie nadmuchu ze skrajnych dysz nawiewowych. Szyby w tylnych drzwiach zwykle są tej możliwości pozbawione, co nie znaczy, że na ich powierzchni nie tworzy się mglista warstwa pary. Nie da się ich również podczas jazdy przecierać. Pozostaje uciec się do chemii i okresowo powlekać szyby warstwą preparatu zapobiegającego parowaniu.

Zobacz również: Jak wysuszyć wnętrze samochodu?

Parę z tylnej szyby szybko usuwa jej elektryczne ogrzewanie. Dużo gorzej jeśli na zewnątrz szyba upstrzona jest kropelkami wody. Widoczność pozostawia wtedy wiele do życzenia, zwłaszcza jeśli szyba jest mocna pochylona. Przydałaby się wtedy wycieraczka, a jeśli jej nie ma, warto przed rozpoczęciem jazdy pozbyć się kropli za pomocą gumowej krawędzi skrobaczki do szyb.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »