| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ wydechowy > Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Skąd bierze się dym z rury podczas jazdy?

Kopcenie podczas jazdy jest jednym z symptomów, który automatycznie powinien zaniepokoić kierowcę i zmobilizować do przyjrzenia się problemowi. W tym wypadku może niestety skończyć się remontem kapitalnym silnika.

O ile dym przy rozruchu może oznaczać, że zużyły się uszczelniacze zaworowe lub wyrobiły się prowadnice zaworowe i czeka nas ich wymiana, w przypadku kopcenia podczas jazdy problem może być zdecydowanie bardziej kosztowny. Kierowcę powinien zaniepokoić dym wydostający się z rury, który początkowo objawia się przy wysokich obrotach, a później także niskich.

Zobacz również: Wymiana łożyska piasty

Przyczyna takiego stanu rzeczy może tkwić w zużytych pierścieniach tłokowych. Stare i zapieczone nie są w stanie zgarniać oleju z cylindra i ten przedostaje się do komory spalania. Niestety może to oznaczać, że nasz silnik czeka remont kapitalny.

Zobacz również: Wymiana pompy paliwa

- świecąca się kontrolka olejowa
- czarny olej podczas wymiany
- brunatna maź na korku wlewu oleju
- wzrastająca ilość oleju

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawnicza Skibiński

Specjalista w zakresie prawa samorządowego, gospodarczego oraz spraw odszkodowawczych. Kancelaria prowadzi blog prawniczy „Filiżanka Prawa”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »