| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Oświetlenie samochodu - jak opracowuje się aktywne reflektory?

Oświetlenie samochodu - jak opracowuje się aktywne reflektory?

Opracowanie nowoczesnych reflektorów wymaga specjalnych warunków testowych. Audi stworzyło specjalne centrum oświetleniowe, którego zadaniem jest stworzenie jeszcze wydajniejszego oświetlenia.

Reflektory Audi - jak są opracowywane?

Audi powiększa swą przewagę w zakresie techniki oświetlenia pojazdów. Na terenie zakładów w Ingolstadt uruchomiło właśnie oświetleniowe centrum kompetencyjne. Ten podziemny kanał o długości 120 metrów po którym mogą poruszać się samochody, oferuje nowe możliwości zwłaszcza jeśli chodzi o prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami dotyczącymi oświetlenia i nad sprzężonymi z kamerą świetlnymi systemami wsparcia kierowcy.

„Audi jest czołową marką w dziedzinie oświetlenia samochodowego“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Od reflektorów ksenonowych Xenon plus, przez reflektory diodowe Matrix LED aż po światła laserowe – przez ostatnich 20 lat wdrożyliśmy szereg pionierskich innowacji. Światło to część samochodowej estetyki, ale teraz staje się również interaktywnym nośnikiem informacji.“

Nowe oświetleniowe centrum kompetencyjne w Ingolstadt to największy w Europie kanał do testowania samochodowego oświetlenia. Wewnętrzne powierzchnie kanału pomalowane są na czarno. Mogą się w nim poruszać samochody, a pracujący tam inżynierowie testują różne systemy oświetlenia, np. adaptacyjne światła drogowe czy sprzężone z kamerą świetlne systemy wsparcia kierowcy. Systemy te pozwalają uniknąć oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka oraz zwiększają bezpieczeństwo.

Zbudowanie oświetleniowego centrum kompetencyjnego oraz laboratorium laserowego pod jedenastokondygnacyjnym budynkiem stanowiło nie lada wyzwanie dla inżynierów budownictwa. Pomieszczenie musiało mieć wysokość dziewięciu metrów, a równocześnie cała konstrukcja nie mogła być osadzona na słupach, które byłyby przeszkodą w prowadzeniu testów. Posadzka kanału została wyłożona materiałem przypominającym nawierzchnię jezdni. Inżynierowie Audi ściśle współpracują z konstruktorami, by nowe idee można jak najszybciej implementować w ruchu drogowym. Dodatkowo ich koledzy zajmujący się sportami motorowymi również dostarczają cennych materiałów z najtrudniejszego pola testowego – z toru wyścigowego.

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych "Bochnacki, Bojanowski, Hipsz"

Radcowie prawni

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »