| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Układ elektryczny > Oświetlenie samochodu - jak opracowuje się aktywne reflektory?

Oświetlenie samochodu - jak opracowuje się aktywne reflektory?

Opracowanie nowoczesnych reflektorów wymaga specjalnych warunków testowych. Audi stworzyło specjalne centrum oświetleniowe, którego zadaniem jest stworzenie jeszcze wydajniejszego oświetlenia.

Reflektory Audi - jak są opracowywane?

Audi powiększa swą przewagę w zakresie techniki oświetlenia pojazdów. Na terenie zakładów w Ingolstadt uruchomiło właśnie oświetleniowe centrum kompetencyjne. Ten podziemny kanał o długości 120 metrów po którym mogą poruszać się samochody, oferuje nowe możliwości zwłaszcza jeśli chodzi o prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami dotyczącymi oświetlenia i nad sprzężonymi z kamerą świetlnymi systemami wsparcia kierowcy.

„Audi jest czołową marką w dziedzinie oświetlenia samochodowego“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Od reflektorów ksenonowych Xenon plus, przez reflektory diodowe Matrix LED aż po światła laserowe – przez ostatnich 20 lat wdrożyliśmy szereg pionierskich innowacji. Światło to część samochodowej estetyki, ale teraz staje się również interaktywnym nośnikiem informacji.“

Nowe oświetleniowe centrum kompetencyjne w Ingolstadt to największy w Europie kanał do testowania samochodowego oświetlenia. Wewnętrzne powierzchnie kanału pomalowane są na czarno. Mogą się w nim poruszać samochody, a pracujący tam inżynierowie testują różne systemy oświetlenia, np. adaptacyjne światła drogowe czy sprzężone z kamerą świetlne systemy wsparcia kierowcy. Systemy te pozwalają uniknąć oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z naprzeciwka oraz zwiększają bezpieczeństwo.

Zbudowanie oświetleniowego centrum kompetencyjnego oraz laboratorium laserowego pod jedenastokondygnacyjnym budynkiem stanowiło nie lada wyzwanie dla inżynierów budownictwa. Pomieszczenie musiało mieć wysokość dziewięciu metrów, a równocześnie cała konstrukcja nie mogła być osadzona na słupach, które byłyby przeszkodą w prowadzeniu testów. Posadzka kanału została wyłożona materiałem przypominającym nawierzchnię jezdni. Inżynierowie Audi ściśle współpracują z konstruktorami, by nowe idee można jak najszybciej implementować w ruchu drogowym. Dodatkowo ich koledzy zajmujący się sportami motorowymi również dostarczają cennych materiałów z najtrudniejszego pola testowego – z toru wyścigowego.

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Przyborowska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »