REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Eksploatacja silnika 1.4 TSI

Jakub Miłkowski
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.
Silnik 1.4 TSI spotkamy w: Volkswagenach, Skodach, Audi oraz Seatach.

REKLAMA

REKLAMA

Benzynowy silnik 1.4 TSI jest nowoczesny i dynamiczny, ale potrafi być bardzo kłopotliwy. Czasem bardziej niż jednostka wysokoprężna. Czym może nas jeszcze zaskoczyć silnik Volkswagena 1,4 TSI?

Silnik o pojemności 1.4 i oznaczeniu TSI miał swoją premierę wiosną w 2006 roku. W motorze zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercoler, turbinę oraz kompresor. Silnik ten zaczęto umieszczać od początku produkcji w Volkswagenach np. Polo GTI, Golfie, Jettcie, Passacie, czy też Tiguanie. W 2007 roku skorzystało z tego rozwiązania Audi. Zmieniło jednak nazwę z TSI na TFSI i wykorzystało go w modelach A1, oraz A3.  W 2008 pojawił się w siostrzanych modelach Skody: Fabii RS, Octavii czy Superbie II, oraz Seacie. W hiszpańskim koncernie motor pracuje pod maskami takich modelów jak: Ibiza FR i Cupra, Leon, Toledo, czy Altea.

REKLAMA

Zobacz galerię: Volkswagen za 25 000 zł

Dzięki zastosowaniu w tym silniku mechanicznej sprężarki miano wyeliminować efekt turbodziury. Działanie to polega na tym, iż wysokie ciśnienie doładowania dostępne jest już od najniższych obrotów. Kolejnym plusem miało być niższe zużycie paliwa. Niestety silnik Volkswagena doczekał się choroby wieku dziecięcego. W modelach z lat produkcji 2007 do 2009 dość szybko rozciągał się łańcuch rozrządu. Problem dotyczył przeważnie jednostek o mocy: 140 KM oraz 170 KM. Mechanicy chcąc wyeliminować tą usterkę proponowali stosować rzadszy olej, oraz zmieniać go, co 15 tyś. kilometrów, a nie jak zaleca producent, co 30 tys. kilometrów. Kolejną wadą silnika 1.4 TSI jest wadliwy napinacz łańcucha, oraz przestawiacz faz tzw. wariator.

Zobacz też: Jak sprawdzić poziom oleju w silniku i skrzyni biegów?

Jedną z najbardziej kłopotliwych jednostek 1.4 TSI jest wersja o mocy 160 KM. W tym motorze psuje się sprzęgiełko magnetyczne pompy wody, które odpowiada za włączanie i odłączanie kompresora. Naprawa tej usterki to cena około 700 zł. Jeżeli jednak kupiliśmy auta z tym silnikiem po 2010 roku nam to nie grozi, ponieważ producent wprowadził poprawiony element.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jakie są najczęstsze usterki silnika?

Do częstych usterek silnika 1.4 TSI zaliczyć należy także pękające tłoki. Problem ten pojawia się w silnikach o mocy 160 KM, choć zdarza się to także w wariantach o mocy niższej np. w wersji 122 KM. Taką naprawę wykonamy poza ASO jej koszt to około 4 tyś. złotych. W naszym silniku możemy się spotkać także z problemami układu wtryskowego. Usterka ta pojawia się dość sporadycznie, ale warto o niej wspomnieć ze względu na cenę naprawy wynoszącą około 1300 zł.

   Orientacyjne ceny części (w złotych)

                                                ASO                                         Zamienniki

Filtr oleju/powietrza             51/77                                          od 40/ od 54

Cewka zapłonowa              153                                              od 140

Wtryskiwacz                          628                                              od 580

Łańcuch rozrządu                472                                              od 450

Kompresor                           4050                                            nie występuje

Turbosprężarka                   4049                                            nie występuje

Pompa wody                         340                                             od 240

Termostat                              323                                              od 80

Zobacz też: Po co w silniku jest olej?

Czynności obsługowe:

Wymiana oleju:, co 30 tyś. km

Wymiana świec zapłonowych:, co 90 tyś. km

Wymiana filtra powietrza:, co 60 tyś. km

Zobacz też: Docieranie silnika. Poradnik

Bardzo dużym atutem silnika 1.4 TSI jest dobra dynamika, nawet, jeśli jedziemy najsłabszą wersją o mocy 122 KM. Plusem jest także jego spalanie. Jeżeli podróżujemy rozsądnie auto zadowoli się umiarkowanym zużyciem paliwa na poziomie 8 l/100 km. Jednak nie możemy zapomnieć o jego przykrych usterkach takich jak: pękające tłoki i pierścienie.   Podsumowując: jest to silnik, który kusi nas osiągami, ale grozi awariami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Kupno samochodu z drugiej ręki: czym grozi kupno auta bez aktualnego przeglądu technicznego

Prawo nie zabrania sprzedaży auta bez aktualnego badania technicznego i często to się zdarza gdy pojazd stał długo w komisie albo w garażu sprzedającego bez dłuższego okresu użytkowania. Jednak jeśli chce się kupić takie auto – a brak badania może wpływać przecież na obniżkę ceny i czynić całą transakcję okazyjną – trzeba zadbać o kilka kluczowych rzeczy. Oto co radzą eksperci.

Sezonowa wymiana opon to nie wszystko. Błędy w sposobie ich przechowywania są kosztowne i są groźne dla bezpieczeństwa

Sezonowa wymiana opon to doskonały moment, aby zadbać o prawidłowe przechowywanie kompletu, który nie będzie używany przez najbliższe miesiące. Źle przechowywane opony mogą ulec deformacji, stracić swoje właściwości, a nawet stać się niebezpieczne podczas jazdy. 

1 mld zł. Tyle wynosi zadłużenie firm wobec sektora leasingowego

Według najnowszego raportu, firmy mają obecnie zaległości wobec sektora leasingowego przekraczające 1 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 80 mln zł w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnie zadłużenie jednej firmy wynosi teraz 91,3 tys. zł.

REKLAMA

Miał więcej szczęścia, niż rozumu. Pijany uderzył w naczepę tira na A2. Cudem przeżył wypadek

Noc, autostrada A2 i pijany kierowca mazdy, który nie zauważył... jadącego tira. Japoński sedan uderzył w naczepę ciężarówki, a w wyniku uderzenia stracił praktycznie całe nadwozie. Kierowca wyszedł ze zdarzenia bez szwanku.

Nawet blisko 9 tys. zł kary dla kierowcy i to już po dwóch tygodniach. Stawki niedługo będą aktualizowane

Za niespełna 2 miesiące w Polsce po raz kolejny wzrosną kary dla kierowców. Mowa oczywiście o karach za brak OC. Od 1 lipca 2024 r. brak ważnej polisy będzie oznaczać nawet 8600 zł opłaty karnej. Tyle że ta kwota to dopiero początek kosztów.

Oto wielkie ułatwienia dla niepełnosprawnych. Nowe przepisy przyjęte

Nadciągają ważne zmiany dla osób korzystających z kart parkingowych. Parlament Europejski uchwalił przepisy o unijnej karcie osoby z niepełnosprawnością oraz europejskiej karcie parkingowej dla osób z niepełnosprawnością. Co to oznacza dla kierowców?

Jak chcemy podróżować? Zmiana myślenia to wynik kwestii środowiskowej i pokoleniowej

W ciągu ostatnich lat sposób postrzegania transportu uległ ewolucji, odzwierciedlając zarówno transformację branży motoryzacyjnej, jak i zmiany wartości społecznych. Co to oznacza w praktyce?

REKLAMA

Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.

Ubezpieczenie dla rowerzysty. Czy jest obowiązkowe? Jaką polisę wybrać?

Sezon rowerowy w pełni. A to oznacza, że rowerzyści powinni rozpatrzeć dość ważną kwestię. Czy przed ruszeniem w trasę muszą wykupić ubezpieczenie? I o jakiej konkretnie polisie warto pomyśleć?

REKLAMA