| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Zrób to sam > Opel Frontera A Sport: wymiana filtru paliwa w silniku C20NE (2,0 115 KM)

Opel Frontera A Sport: wymiana filtru paliwa w silniku C20NE (2,0 115 KM)

Filtr paliwa w Oplu Fronterze A umieszczony jest pod podwoziem i z tego powodu bardzo narażony jest na warunki atmosferyczne. Warto skontrolować jego stan co roku. Jeśli zachodzi taka potrzeba, należy go wymienić.

Trudno jest ocenić stan zużycia filtra paliwa. Nie jest on rozbieralny, natomiast poważne jego zużycie objawia się poprzez mniejszą drożność i niższe ciśnienie paliwa, które można zmierzyć dopiero na specjalistycznym sprzęcie. Jeśli korpus filtra jest pordzewiały, filtr nadaje się do wymiany. Wymiana filtra paliwa nie jest dużym wydatkiem, a średnio sprawny domorosły mechanik poradzi sobie z wymianą w około pół godziny. Filtr paliwa w Oplu Fronterze A (1992-1995) w silniku 2,0 o mocy 115 KM jest dość tani. Najtańszy jest filtr firmy Filtron, który kosztuje około 30 złotych. Droższe są filtry Boscha, jednak w przypadku silnika C20NE najtańszy filtr w zupełności wystarczy.

Co jest potrzebne do wymiany filtra paliwa w Oplu Fronterze A z silnikiem C20NE?

  • nowy filtr paliwa
  • klucz płaski/oczkowy 10mm lub "grzechotka" z nasadką (wygodniejsza opcja)
  • śrubokręt płaski
  • naczynie na paliwo (mała miska)
  • elastyczne przewody paliwowe (jeśli wymagają wymiany)
  • cztery lub dwa małe cybanty (jeśli wymagają wymiany)

Filtr paliwa w Oplu Fronterze A znajduje się po prawej stronie samochodu (patrząc od tyłu), mniej więcej w miejscu, z przodu resora przy przewodach hamulcowych. To gruba metalowa puszka przymocowana obejmą i z dwoma gumowymi rurkami wychodzącymi z przodu i z tyłu, zamocowane cybantami. Dostęp do filtra jest bardzo dobry, Frontera ma dość duży prześwit, więc możliwa jest wymiana filtra nawet bez użycia podnośnika (choć kanał rewizyjny bardzo się przyda).

Zobacz też: Opel Frontera A (1991-1998)

Umiejscowienie filtra paliwa sprzyja gromadzeniu się na filtrze i jego elementach grubej warstwy brudu, warto więc wszystkie śruby spryskać środkiem penetrującym (np. WD-40).

Na początku odkręcamy cybanty mocujące gumowe rurki i zdejmujemy je. Należy uważać, bowiem będzie z nich lecieć paliwo. Najlepiej jest gumową rurkę od strony zbiornika czymś zatkać. W samym filtrze również znajduje się benzyna, należy więc podstawić pod spód miskę. Benzyny która ścieknie w ten sposób lepiej nie wlewać z powrotem do zbiornika paliwa, może być zabrudzona.

Po odkręceniu cybantów i zdjęciu gumowych rurek z końcówek filtra paliwa luzujemy obejmę (trzyma się na jednej śrubie 10mm). Najwygodniej jest ją odkręcić za pomocą grzechotki z przedłużką, można to też jednak zrobić kluczem płaskim bądź oczkowym.

Wyjmujemy filtr z obejmy i zakładamy nowy. Pamiętajmy o oznaczeniu kierunku, znajduje się ono na korpusie filtra. Należy zorientować filtr tak aby strzałka wyznaczała kierunek przepływu paliwa: od zbiornika do silnika.

Zobacz też: 20-lecie Opla Frontery

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Myloview.pl

Fachowcy branży designu wnętrzarskiego, postanowili stworzyć miejsce dla użytkowników internetu, które pozwoli na wybór dekoracji ściennej najwyżej jakości - myloview.pl. Platforma artystyczna myloview.pl, to sklep internetowy, który pozwoli Państwu na wyposażenie wnętrz oryginalnymi naklejkami, muralami, fototapetami oraz obrazami.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »