| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Nowy filtr paliwa do silników Diesla

Nowy filtr paliwa do silników Diesla

Nowoczesne układy wtryskowe w silnikach Diesla wymagają odpowiedniej jakości paliwa. Stąd istotna ze względu na prawidłową eksploatację silników wysokoprężnych rola filtra paliwa. Producenci nie ustają w próbach, by także filtry były coraz doskonalsze.

Układy wtryskowe są "wrażliwe" na zabrudzenia

Nowoczesne układy wtrysku bezpośredniego Common Rail w silnikach Diesla to korzyść dla użytkowników nowoczesnych pojazdów. Jednostki napędowe działają ciszej, zużywają mniej paliwa, czy wytwarzają mniej substancji szkodliwych. Jednak do prawidłowego działania wtrysków typu common rail niezbędne jest dobrze oczyszczone paliwo.

Olej napędowy może zostać zanieczyszczony m.in. przez cząstki rdzy i brudu z dna zbiornika paliwa lub poprzez cząsteczki wody. Silniki Diesla są szczególnie "wrażliwe" na tego typu zanieczyszczenia, ponieważ wilgoć lub zanieczyszczenia w łatwy sposób mogą się dostać do układu paliwowego. A wtedy zachodzi ryzyko uszkodzenia wtryskiwaczy, pompy paliwa lub innego kosztownego mechanizmu.

Zobacz też: Aerodynamiczne wycieraczki - w czym płaskie wycieraczki są lepsze od klasycznych?

Dodatkowy filtr dla lepszego zabezpieczenia

Firma Flashlube opracowała nowy filtr paliwa do silników Diesla, z prefiltrem 30 mikron. Urządzenie zaprojektowano, by zminimalizować ryzyko poważnego uszkodzenia silnika w przypadku, gdy zanieczyszczenia mogące uszkodzić układ wtryskowy "przejdą" przez oryginalny filtr pojazdu (4 mikrony), który jest stosowany w większości nowoczesnych silników Diesla.

Flashlube Diesel Filtr można zamontować w każdym nowoczesnym układzie wtrysku bezpośredniego Common Rail, jako pierwotny filtr do czyszczenia brudnego paliwa. Flashlube Diesel Filtr został skompletowany z Flashlube Common Rail Diesel Conditioner (50ml) by z większą efektywnością oczyścić, nasmarować i ochronić system common rail oraz wesprzeć dalszą bezawaryjną pracę i zmniejszyć koszty operacyjne.

System pre-filtru powoduje, że wilgoć z paliwa  jest zbierana do miski spustowej z pleksiglasu. Oddzielona woda gromadzi się właśnie w tej misce dzięki temu nie wyrządza szkód.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Flashlube rozpoczął również rozwój dodatkowych zestawów montażowych towarzyszących filtrom, które obejmują uchwyty oraz wszelkie niezbędne śruby i nakrętki potrzebne do montażu urządzenia w pewnych typach silników, a także przewód wtryskowy zaprojektowany, aby wytrzymać długotrwałe korzystanie z wszystkich mieszanek paliwowych, w tym agresywnych mieszanek, takich jak biodiesel i etanol. Są one teraz dostępne dla coraz większej gamy pojazdów. Dostępne są również filtry zamienne i liczne części, w tym uszczelki, korki spustowe i czujnik wody w desce rozdzielczej, zaprojektowany aby migać na czerwono, gdy miska spustowa filtra jest już prawie napełniona.

Gwarancje większości największych producentów pojazdów nie oferują pokrycia szkód  wynikających z zanieczyszczonego paliwa, firmy ubezpieczeniowe wymagają odrębnych klauzul dlatego Flashlube Diesel Filtr to stosunkowo niedrogie rozwiązanie do potencjalnie katastrofalnej sytuacji.

Źródło: Materiały prasowe Don Kyatt Group

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stawski Syty Adwokacka Spółka Partnerska

Specjalista w dziedzinie prawa inwestycji budowlanych, zamówień publicznych, nieruchomości, procesu zarządzania i transakcji nieruchomościami oraz prawa autorskiego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »