| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Porady użytkowe > Czy filtry cząstek stałych (DPF) trafią do silników benzynowych?

Czy filtry cząstek stałych (DPF) trafią do silników benzynowych?

Restrykcyjne normy emisji spalin wprowadzane przez komisarzy Unii Europejskiej doprowadziły do tego, że producenci modyfikują silniki spalinowe. Czy znane z kosztownych awarii w turbodoładowanych jednostkach diesla filtry cząstek stałych trafią do benzyniaków?

Filtra cząstek stałych w silniku o zapłonie iskrowym

Filtry cząstek stałych mają za zadanie wyłapać ze spalin sadzę. Do tej pory stosowano je w silnikach wysokoprężnych.

W najbliższej przyszłości montowanie filtrów cząstek stałych w silnikach benzynowych nie będzie konieczne, ponieważ wymagania normy emisji spalin Euro 6, która ma wejść w życie w 2014 roku, dotyczące emisji cząstek stałych (PM) zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie, czyli di 0,005 g/km.

Zobacz też: Klasyczne auto: poradnik kupującego

Osiągnięcie takiej wartości było wyzwanie dla konstruktorów silników z zapłonem samoczynnym, natomiast silniki benzynowe o małych pojemnościach emitują małe ilości cząstek stałych, więc obowiązującą normę spełniają bez konieczności stosowania dodatkowych filtrów.

Większa ilość sadzy jest emitowana w przypadku silników benzynowych o dużej pojemności, które są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Spalanie ubogiej mieszanki powoduje emitowanie większej ilości cząstek stałych. Niektóre auta z największymi silnikami benzynowymi są już wyposażone w filtry cząstek stałych.

Zobacz też: Przez jakie usterki auto nie przejdzie przeglądu technicznego?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marta Bławicka

Konsultant

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »