| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Napęd i skrzynia biegów > Przepalona uszczelka pod głowicą - jakie są objawy i sposoby naprawy?

Przepalona uszczelka pod głowicą - jakie są objawy i sposoby naprawy?

Jak sprawdzić czy auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jakie są objawy jej niesprawności? Zobacz nasz krótki poradnik na temat uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Uszkodzona uszczelka pod głowicą – objawy, skutki, naprawa

Uszczelka pod głowicą jest elementem umieszczonym pomiędzy głowicą a kadłubem silnika. Przez odpowiednie kanały przepływają przez nią olej i płyn chłodniczy. Nie jest ona elementem eksploatacyjnym, i w teorii nie powinna ulec zniszczeniu. Po czym rozpoznać uszkodzoną uszczelkę?

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

- duży ubytek płynu chłodniczego

- biały dym wydobywający się z rury wydechowej

- pod korkiem od płynu chłodniczego pojawia się „orzechowy” nalot

- podnoszący się poziom oleju

- zbyt wysoka temperatura silnika

- trudności z rozruchem

- nierówna praca na wolnych obrotach

- zapach spalin wewnątrz samochodu

Zobacz też: Tuleje cylindrów - rodzaje i właściwości

Jak sprawdzić stan uszczelki pod głowicą?

Jeżeli podejrzewamy, że w naszym samochodzie uszczelka pod głowicą uległa awarii, nie musimy od razu jechać do warsztatu w celu potwierdzenia naszych obaw. W Internecie dostępne są zestawy, które pozwolą nam na weryfikację stanu uszczelki. Zestaw składa się z plastikowej rurki osadzonej w gumowym korku o kształcie stożka oraz 100 ml płynu. Aby dokonać testu należy wlać do rurki ok. 3ml płynu, a następnie umieścić ją w miejsce korka zbiorniczka wyrównawczego. Kolejnym krokiem jest odpalenie samochodu. Należy pamiętać, aby silnik w czasie testu był zimny. Płyn ten w kontakcie z dwutlenkiem węgla zmienia kolor, w zależności czy jest to silnik benzynowy czy wysokoprężny, na zielony lub żółty. Jeżeli po kilku minutach ciecz pozostanie niebieska, oznacza to, że uszczelka spełnia swoją funkcję i nie wymaga naprawy. Jeżeli zaś płyn odbarwi się, musimy jak najszybciej udać się do serwisu.

Skutki jazdy z uszkodzoną uszczelką pod głowicą

Konsekwencje jazdy z niesprawną uszczelką pod głowicą mogą być tragiczne. Może dojść do zapieczenia się pierścieni tłokowych, skrzywienia się głowicy, zatarciu wału na panewkach a nawet silnika! Jeśli dojdzie do zatarcia silnika, nie pozostaje nic innego jak wymiana na inny.

Naprawa uszczelki pod głowicą

Jeżeli już dojdzie do przepalenia uszczelki, nie ma sensu tylko jej wymiana, ponieważ  do tej operacji potrzebna będzie rozbiórka całego silnika. Dlatego warto sprawdzić stan głowicy, ponieważ niemal zawsze okazuje się, że potrzebna jest jej obróbka. Regeneracja samej głowicy obejmuje spawanie pęknięć materiału, naprawę gniazd zaworowych, wymianę prowadnic zaworowych, planowanie (czyli szlifowanie płaszczyzny głowicy), a także wymianę uszczelniaczy. Ceny takiej usługi w warsztacie zaczynają się od 700-800 złotych wzwyż, w zależności od serwisu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

WWW.SCANDIHOME.PL

Sklep internetowy ze skandynawskimi dodatkami do wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »