| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > LPG > Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Jakie silniki dobrze znoszą gaz?

Instalacje LPG są cenione w Polsce od dawna, jednak dopiero drastyczne podwyżki cen sprawiły, że zakłady zajmujące się przeróbką silników na zasilanie LPG, przeżywają istne oblężenie. Oto przegląd silników, które dobrze znoszą traktowanie gazem.

Instalacje LPG od lat 90. cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. O ile kiedyś zainstalowanie instalacji gazu nie stanowiło większego problemu, a silniki chętnie tolerowały tego typu modyfikacje, o tyle dzisiaj jest to już nieco bardziej skomplikowane. Najczęściej jest tak, że najlepiej gaz tolerują silniki wolnossące bez wtrysku bezpośredniego. Ponadto samochód z zainstalowaną instalacją gazową wymaga większej troski ze strony właściciela i serwisu. Wiąże się to z tym, że szybciej zużywają się niektóre elementy silnika, jak również sama instalacja gazowa wymaga odpowiedniej opieki. Mimo tych niedogodności, duża część osób decyduje się na taki zabieg, szczególnie kiedy ceny diesla i benzyny poszły gwałtownie w górę i każda dalsza przejażdżka staje się nie tylko kwestią wolnego czasu, ale zasobności portfela.

Zobacz galerię: Najmniej awaryjne 10-letnie auta

Na rynku jest sporo ciekawych aut, których silniki bez oporu przyjmą instalację gazową. Zazwyczaj są to jednostki z przedziału 1.6 -2.0 litra pojemności. Zasada jest prosta - im starsza konstrukcja silnika, tym lepiej toleruje LPG.

Zobacz też: Test Seat Ibiza 1.6 z LPG: Jaszczurka na gazie

Z grupy VW – Audi bardzo dobrymi jednostkami nadającymi się do założenia instalacji gazowej są silniki 1.6 8V i 1.8 Turbo i 2.0 20V. Tolerują one bez większych problemów gaz, choć spadek mocy jest wyraźnie odczuwalny. Silniki te można znaleźć w VW, Audi i Skodzie, gdzie w wypadku czeskiej marki została opracowana nawet dedykowana instalacja firmy Landi Renzo.

Polecamy: Kodeks drogowy po zmianach od 1 lipca 2014 r. (książka)

Połowa starych BMW poruszających się po Polskich drogach jest już zagazowana, jednak jak wygląda sprawa z nowszymi silnikami tej marki? Generalnie bawarskie silniki montowane w autach z lat 2005-2008, które nie posiadają bezpośredniego wtrysku nadają się bez problemu do przeróbki na gaz. Jedynym wyzwaniem jakie stoi przed instalatorem instalacji jest dobranie odpowiedniego parownika, który poradzi sobie z mocą silnika.

Silniki GM również nie robią problemów, jak podłączymy je pod gaz. Szczególnie predyspozycje w tym zakresie wykazują silniki o prostej konstrukcji jak 1.8 16V i 1.6 16V, które można było spotkać w Oplu Vectrze C z lat 2002-2008 jak i starszych modelach.

Zaskoczeniem może być również fakt, że silniki Subaru o pojemności 2.0 16V, a nawet 2.5 16V, poradzą sobie bez problemu z instalacją gazową. Dzieje się tak za sprawą krótkiej głowicy, jaka występuje w silniku typu bokser, solidnych gniazd zaworowych i samych zaworów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Arkadiusz Dudkiewicz

Doradca podatkowy, agent celny, prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »