| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Eksploatacja > Bezpieczeństwo > Zaskakujące wyniki testów zderzeniowych IIHS

Zaskakujące wyniki testów zderzeniowych IIHS

Testy zderzeniowe IIHS to alternatywa dla tych przeprowadzanych przez europejską organizację Euro NCAP. Nowa próba zderzeniowa zastosowana przez IIHS wprowadziła spory zamęt w kwestii faktycznego poziomu bezpieczeństwa, jaki oferują samochody osobowe.

Do tej pory większość Europejczyków zainteresowanych kupnem bezpiecznego samochodu, sprawdzała jego kompetencje poprzez wgląd do badań przeprowadzanych przez organizację Euro NCAP. Odkąd jednak amerykański Instytut Ubezpieczeń i Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) opublikował wyniki swojego najnowszego testu zderzeniowego, niektórzy klienci zaczęli z dystansem podchodzić do ocen wydawanych przez Euro NCAP.

Nowy test zderzeniowy IIHS

IIHS wprowadził bowiem do swych testów nową próbę. Polega ona na tym, że auto rozpędzone do 64km/h uderza czołowo w sztywną przeszkodę ¼ szerokości swojego przodu (do tej pory było to 40 % czyli 2/5 szerokości auta). Wyniki tego testu są w kilku przypadkach zadziwiająco słabe. Testu tego nie zaliczyły m.in. najnowsze Audi A4 czy Mercedes klasy C. Najgorzej z próbą poradził sobie Lexus IS250/350.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

klasa średnia wyższa
Model 2013' czołowe 2/5 boczne dachowanie tylne czołowe 1/4 
Acura TL dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze
Audi A4 dobrze dobrze dobrze  dobrze źle
BMW 3 dobrze  dobrze dobrze  dobrze warunkowo
Infinity G dobrze dobrze akceptowalnie warunkowo akcetpowalnie
Mercedes C-class dobrze dobrze dobrze  dobrze źle
Lexus IS250 dobrze dobrze akceptowalnie akceptowalnie źle
VW Passat CC dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Volvo S60 dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze

Świetnie za to wypadło Volvo S60, które potwierdziło tym samym wysokie przywiązanie szwedzkiego koncernu do prac na poprawą bezpieczeństwa na drodze. Równie dobrze spisała się niewystępująca na europejskim rynku Acura TL. Oba auta zyskały maksymalną notę w próbach przeprowadzonych przez IIHS.

klasa średnia
model czołowe 2/5 boczne dachowanie tylne czołowe 1/4 
Honda Accord 4d USA dobrze dobrze dobrze dobrze dobrze
Chevrolet Malibu dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Dodge Avenger dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Ford Fusion (Mondeo) dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Hyundai Sonata dobrze dobrze dobrze dobrze warunkowo
Kia Optima dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Subaru Legacy dobrze dobrze dobrze dobrze akceptowalnie
Suzuki Kizashi dobrze dobrze akceptowalnie dobrze dobrze
Toyota Camry dobrze dobrze dobrze dobrze źle
Toyota Prius V dobrze dobrze dobrze dobrze źle

Zobacz też: Nowe technologie Forda nagrodzone przez Euro NCAP

Wyniki amerykańskich testów nie były zaskoczeniem dla niemieckiego automobilklub ADAC, który już kilka lat temu dostrzegł w swoich testach ten sam problem. Zdaniem fachowców wprowadzenie nowej próby zderzeniowej przez IIHS jest krokiem w dobrą stroną. Tego typu wypadki są bowiem bardzo częstym zjawiskiem na drogach, dlatego warto demaskować wszelkie niedoskonałości aut, nawet tych o najlepszej renomie. Pozostawanie przy niezmiennie tych samych testach, jak robi to Euro NCAP, nie pozwala ocenić autentycznego poziomu bezpieczeństwa jaki zapewniają nowe samochody osobowe.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Tim

Prawnik w Departamencie Doradztwa Podatkowego i Prawnego Kancelarii Mariański Group w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »