| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Rejestracja > Wyrejestrowanie samochodu

Wyrejestrowanie samochodu

Na wniosek właściciela samochód zostanie wyrejestrowany przez starostę, właściwego ze względu na miejsce poprzedniej rejestracji. Zazwyczaj konieczność taka zachodzi po kradzieży lub kasacji samochodu.

Wyrejestrowania należy dokonać w następujących przypadkach:

  •  kradzieży auta ( po złożeniu oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za fałszywe zeznania),
  •  wywozu auta z kraju, (gdy ma zostać zarejestrowane lub zbyte za granicą,
  •  zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą,
  •  udokumentowanej trwałej i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności,
  •  przekazania samochodu przedsiębiorcy, który prowadzi stację demontażu lub punkt zbierania pojazdów.

Zobacz również: Jak zarejestrować samochód kupiony w UE

119,00 złKodeks Drogowy Komentarz z orzecznictwem NSA, SN i TK (część 1 i 2)

Ponownie zarejestrować można jedynie pojazd:

  • odzyskany po kradzieży,
  • zabytkowy,
  • mający co najmniej 25 lat i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji mogą być powtórnie zarejestrowane.

Przystępując do wyrejestrowania pojazdu, należy zebrać następujące dokumenty, które dołącza się do wniosku:

  •  W przypadku wyrejestrowania samochodu należącego stanowiącego składnik przedsiębiorstwa:
    • aktualny odpis z KRS dla spółek handlowych, (zaświadczenie o nadaniu nr REGON - pozostałe podmioty). Sprawy rejestracji mogą załatwiać wyłącznie osoby upoważnione do reprezentowania firmy.
  •  dowód rejestracyjny,
  •  karta pojazdu - jeżeli była wydana,

W zależności od przyczyny wyrejestrowania należy przedstawić odpowiednie dokumenty:

Zobacz również: Jak sprowadzić samochód z UE?

  • utylizacja pojazdu,
    • zaświadczenie o przekazaniu pojazdu lub zespołu pojazdu posiadającego numer VIN lub numer nadwozia, podwozia albo ramy do składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę,
    • tablice rejestracyjne,
  • kradzież pojazdu:
    • oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
  • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu,
  •  wywóz pojazdu z kraju:
    •  dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę i stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
    •  lub kopię dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą,
  • • zniszczenie (kasacja) pojazdu za granicą:
    • dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą oraz tablice rejestracyjne,
  • • udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności -:
    • dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadanego pojazdu,
    • dokument potwierdzający wniesienie przez właściciela pojazdu opłaty na rzecz miasta na realizację zadań związanych z utrzymaniem porządku i czystości w mieście.

Wnioskodawca musi też okazać do wglądu dokument tożsamości i dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość osoby fizycznej.

HITY INFORU

TERMINARZ

SIE22
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec.Biz

Kancelaria Prawna

Zostań ekspertem Infor.pl »