| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Flotę serwisować w ASO czy w warsztacie niezależnym? Cz. II

Flotę serwisować w ASO czy w warsztacie niezależnym? Cz. II

Usługi wykonywane w warsztatach nieautoryzowanych przez konkretną markę są zazwyczaj tańsze niż te realizowane w ASO. Jakie jeszcze są zalety (oprócz obniżenia kosztów) serwisowania floty poza ASO?

2. Ograniczą wolność w zakładaniu dodatkowych punktów sprzedaży i serwisowania samochodów, a tym samym spowodują ograniczenie dostępu konsumentów, zwłaszcza w mniejszych ośrodkach miejskich, do zakupu i serwisowania nowych samochodów blisko miejsca zamieszkania i narazi ich na niepotrzebne koszty dojazdów do dużych miejscowości.

3. Obniżą poziom bezpieczeństwa umów pomiędzy koncernami a firmami sprzedającymi samochody (dealerami). Może to spowodować zmniejszenie ilości firm dealerskich, a co za tym idzie, likwidację miejsc pracy, zwłaszcza w mniejszych ośrodkach miejskich. 

Wprowadzone przez KE zmiany prawa, nie są korzystne tak dla europejskich konsumentów, jak i małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku dystrybucji samochodów i usług serwisowych i mogą przyczynić się do ograniczenia konkurencji na rynku motoryzacyjnym.

Zobacz też: W jaki sposób rozlicza się kilometry przejechane autem służbowym?

Zobacz też: Niesprawiedliwe kary systemu ViaTOLL

Wypowiedzi ekspertów

Niezależny specjalista

Angelika Kupiec specjalista ds. klientów kluczowych Saint-Gobain Sekurit HanGlas Polska

- Serwisy nieautoryzowane, wyspecjalizowane w konkretnej dziedzinie mają kilka niewątpliwych zalet w stosunku do ASO. Zresztą biorąc pod uwagę branżę szyb samochodowych, wymiana szyb nie stanowi trzonu ich działalności - w związku z tym serwis autoryzowany nie dysponuje wystarczającą dostępnością produktów. Szyby są materiałem trudnym do składowania, dlatego też ASO zwykle nie posiadają ich w swoich magazynach. Bazując na przykładzie naszej firmy możemy stwierdzić, że jeden z kluczowych wyróżników jakim jest dostępność w magazynie, kształtuje się na poziomie około 95%. Ten czynnik przekłada się na znaczne skrócenie procesu wymiany szyby. Serwis wyspecjalizowany w konkretnej dziedzinie ma dużo lepiej rozwinięte zaplecze techniczne oraz „know-how” do dokładnie określonego celu. W samochodach montowane są coraz bardziej różnorodne szyby posiadające sensory, kamery itd. Ich montaż staje się coraz bardziej skomplikowany i do jego prawidłowego wykonania niezbędna jest dobra wiedza techniczna. Serwisy nieautoryzowane ją posiadają, ponieważ to specjaliści w konkretnej dziedzinie. Dlatego też wymiana szyby w takim serwisie trwa około dwóch godzin, podczas gdy w ASO samochód niejednokrotnie musi być pozostawiony na cały dzień, co w przypadku pojazdów flotowych wiąże się z koniecznością ponoszenie dodatkowych kosztów np. samochodu zastępczego.

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

serwis
serwis

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Monika Jaranowska

Specjalista do spraw kampanii linków sponsorowanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »