| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Leasing specjalny: na co trzeba uważać?

Leasing specjalny: na co trzeba uważać?

Opiekunowie flot mają czasem do czynienia z bankowozami, autami na potrzeby firm elektrycznych, karetki pogotowia, piaskarki, polewaczko-zmywarki czy pługi śnieżne. Jednym ze sposobów sfinansowania zakupu tego typu pojazdów jest leasing.

Umowa leasingowa stanowi istotę procesu przyznawania finansowania. Dlatego każdy leasingobiorca powinien zapoznać się dokładnie z treścią ogólnych warunków umowy (OWUL). Znajdują się tam zapisy dotyczące między innymi kar umownych, warunków wcześniejszego rozwiązania umowy, zależności oprocentowania leasingu od WIBOR czy zmian dokonywanych w finansowanym środku trwałym. Ostatni punkt szczególnie powinien zainteresować przedsiębiorców, którzy biorą w leasing pojazd i chcą w nim dokonać istotnych modyfikacji w przyszłości.

Groźne konsekwencje

Jeśli leasingodawca kieruje się wobec swoich klientów uczciwością, powinien opisać w OWUL wszystkie obciążenia, których leasingobiorcy mogą się spodziewać w czasie trwania umowy.

W przypadku pojazdów specjalistycznych warto pamiętać, że klient, aby móc przerobić samochód na własne potrzeby, musi wcześniej uzyskać zgodę spółki leasingowej. W przypadku jej nie uzyskania i dokonania przeróbek w pojeździe, leasingobiorca musi liczyć się z konsekwencjami, najczęściej określonymi w umowie. Na przykład nabywca może wziąć w leasing samochód pod zabudowę, a następnie zabudować go w innej firmie niż ta zalecana przez firmę leasingową lub rekomendowanego przez nią wykonawcę. W takim przypadku po pierwsze, możemy utracić gwarancję na finansowany pojazd, po drugie, możemy spodziewać się konsekwencji finansowych a nawet przedterminowego zakończenia umowy.

Zobacz też: Nowy sposób na nadzorowanie pracownika w służbowym aucie

W przypadku pojazdów specjalistycznych warto pamiętać, że klient, aby móc przerobić samochód na własne potrzeby, musi wcześniej uzyskać zgodę spółki leasingowej.

Autor: Dariusz Sokołowski koordynator programów dealerskich w BZ WBK Leasing

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dariusz Sokołowski koordynator programów dealerskich w BZ WBK Leasing
Dariusz Sokołowski koordynator programów dealerskich w BZ WBK Leasing

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Adam Misiński

Biegły rewident

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »