| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Auto i prawo > Auto formalności > Auto firmowe > Leasing specjalny: na co trzeba uważać?

Leasing specjalny: na co trzeba uważać?

Opiekunowie flot mają czasem do czynienia z bankowozami, autami na potrzeby firm elektrycznych, karetki pogotowia, piaskarki, polewaczko-zmywarki czy pługi śnieżne. Jednym ze sposobów sfinansowania zakupu tego typu pojazdów jest leasing.

Umowa leasingowa stanowi istotę procesu przyznawania finansowania. Dlatego każdy leasingobiorca powinien zapoznać się dokładnie z treścią ogólnych warunków umowy (OWUL). Znajdują się tam zapisy dotyczące między innymi kar umownych, warunków wcześniejszego rozwiązania umowy, zależności oprocentowania leasingu od WIBOR czy zmian dokonywanych w finansowanym środku trwałym. Ostatni punkt szczególnie powinien zainteresować przedsiębiorców, którzy biorą w leasing pojazd i chcą w nim dokonać istotnych modyfikacji w przyszłości.

Groźne konsekwencje

Jeśli leasingodawca kieruje się wobec swoich klientów uczciwością, powinien opisać w OWUL wszystkie obciążenia, których leasingobiorcy mogą się spodziewać w czasie trwania umowy.

W przypadku pojazdów specjalistycznych warto pamiętać, że klient, aby móc przerobić samochód na własne potrzeby, musi wcześniej uzyskać zgodę spółki leasingowej. W przypadku jej nie uzyskania i dokonania przeróbek w pojeździe, leasingobiorca musi liczyć się z konsekwencjami, najczęściej określonymi w umowie. Na przykład nabywca może wziąć w leasing samochód pod zabudowę, a następnie zabudować go w innej firmie niż ta zalecana przez firmę leasingową lub rekomendowanego przez nią wykonawcę. W takim przypadku po pierwsze, możemy utracić gwarancję na finansowany pojazd, po drugie, możemy spodziewać się konsekwencji finansowych a nawet przedterminowego zakończenia umowy.

Zobacz też: Nowy sposób na nadzorowanie pracownika w służbowym aucie

W przypadku pojazdów specjalistycznych warto pamiętać, że klient, aby móc przerobić samochód na własne potrzeby, musi wcześniej uzyskać zgodę spółki leasingowej.

Autor: Dariusz Sokołowski koordynator programów dealerskich w BZ WBK Leasing

reklama

Ekspert:

Flota Auto Biznes

FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dariusz Sokołowski koordynator programów dealerskich w BZ WBK Leasing
Dariusz Sokołowski koordynator programów dealerskich w BZ WBK Leasing

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agencja Zatrudnienia KS Service

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »