| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Obywatele polscy udający się do Beninu muszą mieć ważną wizę na przejazd i pobyt. Wizę można uzyskać w przedstawicielstwach dyplomatycznych i konsularnych Beninu (w Polsce brak) lub na granicy Beninu. Wjazd następuje na podstawie czasowego zezwolenia, a wizę pobytową wystawia najbliższy urząd imigracyjny w pierwszy dzień roboczy. Należy przedstawić powrotny bilet lotniczy lub środki finansowe na jego zakup (np. w postaci kaucji wpłaconej do banku lub biura podróży).

Restrykcje celne nie odbiegają od powszechnie przyjętych standardów.

Konsekwencje naruszenia prawa są w Beninie bardzo dotkliwe. Obowiązujące uregulowania prawne wprowadzają bardzo surowe kary, przy czym z uwagi na inercję systemu wymiaru sprawiedliwości już nawet tylko podejrzenie o popełnienie przestępstwa może prowadzić do bardzo przykrych sytuacji. Posiadanie narkotyków jest ścigane i podlega surowym karom.

Może być wymagane posiadanie ubezpieczeń osobowych i komunikacyjnych. Uznawane są polisy zagranicznych towarzystw ubezpieczeniowych, w tym również polskich.

Występuje duże zagrożenie sanitarno-epidemiologiczne, głównie takimi chorobami, jak: malaria, cholera, tyfus, żółta febra, wirusowe zapalenie opon mózgowych, AIDS, a także wieloma chorobami tropikalnymi, jednak poziom ryzyka może być bardzo różny, zależnie od miejsca pobytu w Beninie i warunków higienicznych. Wymagane jest szczepienie przeciw żółtej febrze, wykonane co najmniej 10 dni przed datą wjazdu do Beninu. Dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony, praktycznie możliwy jedynie w dużych miastach. Poziom usług lekarskich (które są kosztowne) znacznie odbiega od standardów światowych. Poważniejsze zabiegi trzeba wykonywać w Europie. Koszt wizyty lekarskiej to ok. 50 USD, łącznie np. z badaniem krwi na malarię; doba pobytu w szpitalu kosztuje ok. 100 USD.

Podróżując samochodem, należy mieć międzynarodowe prawo jazdy.

Główne miasto kraju, Cotonou, ma regularne połączenia lotnicze z Paryżem i Brukselą oraz ze stolicami większości krajów zachodniej Afryki. Ponadto niewielkie lotniska lokalne funkcjonują w Save i Parakou. Swobodne przemieszczanie się po terytorium kraju nie nastręcza problemów. Komunikacja drogowa obsługiwana jest przez autobusy i mikrobusy. Jakość usług jest niska – nie ma rozkładów jazdy, pojazdy często się psują. Główne drogi asfaltowe wiodące z południa kraju ku granicy z Nigrem i Burkina Faso są w dobrym stanie. Istnieje połączenie kolejowe Cotonou– –Parakou.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

- przygotuj się na coś innego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »