| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Prezentacje > Które auto miało jako pierwsze pasy bezpieczeństwa?

Które auto miało jako pierwsze pasy bezpieczeństwa?

Pasy bezpieczeństwa w samochodzie pojawiły się w 1947 roku kiedy to do produkcji seryjnej trafiło Volvo PV 444. Ten przełomowy model szwedzkiej marki ugruntował jej pozycje jako producenta przywiązującego ogromną wagę do bezpieczeństwa swoich samochodów.

Pierwsze auto z pasami bezpieczeństwa!

1 września 1944 roku w Royal Tennis Hall w Sztokholmie odbyła się premiera nowego modelu Volvo – PV 444. Nikt nie spodziewał się, że pokazany wówczas prototyp stanie się hitem sprzedażowym nie tylko w Szwecji, ale i w Stanach Zjednoczonych. Łącznie sprzedano ponad 200 tysięcy egzemplarzy tego modelu na całym świecie. W niektórych momentach na PV 444 klienci musieli czekać nawet rok.

Prototyp Volvo PV 444

Podczas gdy na świecie toczyła się II Wojna Światowa, Volvo starało się patrzeć w przyszłość – na pokój, który wkrótce miał nadejść. 1 września 1944 roku szwedzki koncern motoryzacyjny, aby uświetnić obchody 18-lecia swojej działalności, zorganizował wielką wystawę w nowo wybudowanej Royal Tennis Hall w Sztokholmie. Odwiedzający mieli okazję zobaczyć na własne oczy największe osiągnięcia i wynalazki motoryzacyjne Volvo. Gwoździem programu były dwa nowe modele Volvo: PV 60 i PV 444, nazwane w magazynie klienckim „Ratten” – „gołębiami pokoju Volvo”. Ale to PV 444 wywołało największy zachwyt i podziw zgromadzonych w Royal Tennis Hall, pomimo, że był to wyłącznie prototyp, którego nie można było nawet uruchomić.

W prezentacji wzięło udział wielu znamienitych gości, m.in.: Premier Per Albin Hansson, Książę Gustaf Adolf, Książęta Carl i Eugen oraz Książę Carl Johan – wuj Króla Karola XVI Gustawa. Na zewnątrz budynku, wzdłuż Lidingövägen, przez 10 dni trwania wystawy wiły się kolejki chętnych do zobaczenia PV 444. Magnesem okazała się loteria, w której główną nagrodą było nowe auto. Pomimo, że bilety wstępu na wystawę dla osób posiadających abonament telefoniczny w Sztokholmie były darmowe, wielu z nich dobrowolnie uiszczało opłatę za wejście, w wysokości 1 korony. Volvo cały dochód ze sprzedaży biletów przekazało później na rzecz Czerwonego Krzyża. Wrześniową wystawę w Sztokholmie odwiedziło łącznie prawie 150 tys. osób.

Volvo PV 444: pierwsze auto z pasami bezpieczeństwa!

Prototyp PV 444 zaprezentowany w Royal Tennis Hall był efektem prac, które trwały jedynie kilka lat. Przez ten czas 40 projektantów opracowywało i udoskonalało projekt. Na początku, w marcu 1944 roku, powstał drewniany model PV 444 o rzeczywistych rozmiarach. Pomalowano go na czarno, a srebrną farbą wyrysowano miejsca na okna. Taki oto projekt zaprezentowano założycielom Volvo – Assarowi Gabrielssonowi i Gustafowi Larsonowi, którzy w krótkim czasie podjęli decyzje o produkcji auta, która stała się przełomowym momentem w historii Volvo.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Dittmajer

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »