| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia Skody Popular

Historia Skody Popular

Skoda Popular to auto, które zdobyło dużą popularność wśród klientów. Od roku 1934 do 1946 Skoda sprzedała ponad 20 000 egzemplarzy tego modelu, w tym 6 000 poza granice ówczesnej Czecho-Słowacji. Jakie były przyczyny tak dobrego przyjęcia przez rynek tego modelu?

Skoda Popular

Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY Fabia R5 położył fundamenty sukcesów obecnego rajdowego zespołu ŠKODA Motorsport. Sportowy sukces modelu Popular przełożył się także na wymierne korzyści dla ówczesnych Klientów czeskiej marki: słynny model ŠKODY dostępny był w wersji standardowej oraz jako Popular Monte Carlo w wariantach roadster i coupe.

„ŠKODA jest dumna ze swojej długiej tradycji w motorsporcie” – mówi Michal Hrabánek, dyrektor ŠKODA Motorsport. „W latach 30. ŠKODA Popular świętowała podobne sukcesy do tych, jakie dzisiaj osiąga ŠKODA Fabia R5. Dokonania naszych poprzedników są dla nas wielką motywacją. W ostatnim sezonie nasza Fabia R5 dała nam cztery zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata w WRC 2, pięć krajowych tytułów mistrzowskich i czwarty z rzędu kontynentalny tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku (APRC)”.

„Założenia techniczne ŠKODY Popular, z zaawansowaną jak na tamte czasy ramą centralną, niezależnym zawieszeniem obydwu osi i skrzynią biegów zintegrowaną z tyłu z mechanizmem różnicowym, na wiele sposobów wyprzedzały swoje czasy” – wyjaśnia Michal Velebný, kierujący działem renowacji Muzeum ŠKODY w Mladá Boleslav. „ŠKODA Popular odniosła znaczące sukcesy zarówno na europejskiej, jak i południowoamerykańskiej scenie rajdowej i wyścigowej”.

Zobacz też: Skoda: co oznacza symbol RS?

Obok modeli Rapid i Superb, debiutująca w 1934 roku Popular miała kluczowy wpływ na rozwój ŠKODY w latach 30., gdy stała się ona największym producentem samochodów w Czechosłowacji, rozpoznawalnym w całej Europie. Jak na swoje czasy modele te wyznaczały nowe standardy w kategoriach technologii, designu i stosunku jakości do ceny

ŠKODA Popular, która równo osiemdziesiąt lat temu stanęła na starcie Rajdu Monte Carlo, była wyposażona w trzybiegową skrzynię i czterocylindrowy silnik o pojemności 1386 cm3 i mocy 34 KM, znany z drogowej wersji modelu. Dwa baki paliwa o łącznej pojemności 170 litrów pozwalały przejechać bez przerwy na tankowanie nawet 1500 kilometrów. Prędkość maksymalna auta wynosiła 110 km/h. Z całkowitej wagi konstrukcji wynoszącej 790 kg około 250 kg pochłaniało pozbawione dachu nadwozie. Rajdowy Popular wypełniony płynami ważył zaledwie 960 kilogramów, załoga wraz ze swoim wyposażeniem dodawała do tego kolejne 170 kg

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Mikos

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »