Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości

Do 29 października można zgłaszać projekty do konkursu Polski Produkt Przyszłości
To już 23 edycja konkursu Polski Produkt Przyszłości. Celem konkursu jest promocja polskich produktów i innowacyjnych rozwiązań. Wygrana w konkursie to nie tylko wysoka nagroda pieniężna, ale również szansa na promocję swojego pomysłu w kraju i na świecie.

Konkurs Polski Produkt Przyszłości

Po raz 23. polscy innowatorzy mogą powalczyć o wygrane w konkursie Polski Produkt Przyszłości, który organizują wspólnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Laureaci otrzymują nie tylko wysokie nagrody pieniężne (tegoroczna pula to 600 tys.), ale też zyskują niepowtarzalną szansę wypromowania swoich nowatorskich pomysłów w Polsce i na świecie.

„Główny cel, jaki przyświeca naszemu konkursowi to popularyzacja innowacyjnych, nowoczesnych rozwiązań. Chcemy promować polskie produkty, chcemy dać szansę instytucjom naukowym, jak i przedsiębiorcom na zaprezentowanie tego, co osiągnęli ostatnio, z czym chcą wyjść na rynek – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Najważniejsze w konkursie jest to, że nasz laureat może pochwalić się tym, że jest twórcą Polskiego Produktu Przyszłości. Zależy nam, żeby to rzeczywiście była marka” – podkreśla prezes PARP.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Kto może wziąć udział w konkursie Polski Produkt Przyszłości

Udział w konkursie mogą wziąć instytucje szkolnictwa wyższego i nauki oraz polscy przedsiębiorcy. „Te podmioty mogą też ubiegać się o nagrody wspólnie, ponieważ mamy trzy kategorie: jedna dla przedsiębiorców, druga dla instytucji naukowych, a trzecia przeznaczona jest dla wspólnego produktu przedsiębiorcy i jednostki naukowej” – wyjaśnia Małgorzata Oleszczuk.

Główna nagroda finansowa dla zwycięzców tych trzech kategorii wynosi 100 tysięcy zł, wyróżnieni otrzymują po 25 tys. zł. Oprócz tego laureaci zyskują prawo posługiwania się znakiem i hasłem Polski Produkt Przyszłości, a także szeroką promocję swojego produktu. Konkurs przewiduje również przyznanie nagród specjalnych dla produktów: zgłoszonego przez młodego przedsiębiorcę; z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT); z obszaru ekoinnowacji.

Co można zgłosić do konkursu Polski Produkt Przyszłości?

Do konkursu można zgłosić innowacyjny wyrób lub technologię. „Polski Produkt Przyszłości jest konkursem, który premiuje produkty będące na etapie wdrażania do produkcji albo na etapie produkcji, z tym, że muszą być wdrożone do produkcji maksymalnie na 24 miesiące przed złożeniem wniosku konkursowego” – tłumaczy dr inż. Wojciech Kamieniecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Każdy pomysłodawca nim dojdzie do etapu wdrożenia, ponosi ryzyko dotyczące m.in. procesu badawczego i związanych z nim kosztów. „NCBR pomaga wszystkim innowatorom w dzieleniu się tym ryzykiem. Nie tylko finansujemy badania za pomocą naszych instrumentów finansowych, ale również udzielamy praktycznych wskazówek, jak przeprowadzać proces badawczy, żeby maksymalnie zwiększyć szanse na jego pozytywny efekt – mówi Wojciech Kamieniecki.

Ubiegłoroczny Produkt Przyszłości

Zdobywcą ubiegłorocznego Produktu Przyszłości Przedsiębiorcy został inteligentny stetoskop StethoMe, który pozwala na monitorowanie zdrowia pacjenta bez konieczności wychodzenia z domu. „W dobie panującej obecnie pandemii mamy możliwość skontrolowania zdrowia w dowolnym momencie, a następnie dzięki możliwości wysłania wyników do lekarza, odbycia z nim telekonsultacji – wyjaśnia Wojciech Radomski, współtwórca StethoMe. - Istnieje już kilka elektronicznych stetoskopów, ale to co nas wyróżnia to fakt, że jako pierwsi na świecie nie tylko nagrywamy dźwięk, ale posiadamy algorytmy sztucznej inteligencji, które te dźwięki analizują i są w stanie pacjentowi przedstawić wynik badania zaraz po nagraniu. Dostarczają też informacji lekarzowi, który na tej podstawie może lepiej ocenić stan pacjenta” – uzupełnia.

Obecnie stetoskop jest już po procesie certyfikacji. „Posiadamy w pełni gotową linię produkcyjną, wyprodukowano już pierwsze kilkaset urządzeń, które pojawiają się w różnych częściach świata w ramach programów pilotażowych z naszymi medycznymi partnerami. Jeszcze w tym roku uruchomimy sprzedaż dla klienta indywidualnego” – zapowiada Radomski.

Wśród nagrodzonych projektów konkursowych znalazła się m.in. proteza ucha środkowego o działaniu bakteriobójczym, fotowoltaiczna szyba z warstwą na bazie kropek kwantowych wspomagająca klimatyzację i ograniczająca nagrzewanie pomieszczeń, a także aplikacja AudioMovie umożliwiająca osobom niedowidzącym autodeskrypcję w czasie rzeczywistym podczas oglądania seansu filmowego. „Cecha wspólną tych większości produktów jest to, że są one już dostępne na rynku” – zaznacza prezes Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

W dotychczasowej historii konkursu rozpatrzono 1 073 projekty, spośród których nagrodzono 56, a 122 zostały wyróżnione.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...