Jak przekazywać wiadomości podczas zebrań, narad?

Jeżeli zdecydowaliśmy się przerwać zebranie, należy wystrzegać się szeptania na ucho i odciągania ludzi na stronę. / inforCMS
Od sekretarki/ asystentki wymaga się, by umiała poradzić sobie w każdej sytuacji. Jednym z wymagań, jest umiejętność szybkiej oceny sytuacji i podjęcia odpowiedniego działania. Dlatego asystentka, w zasadzie jako jedyna, jeśli uzna sprawę za pilną, jest uprawniona do przerwania zebrania, czy innego spotkania w celu przekazania wiadomości właściwej osobie.

Większość osób pracujących na stanowiskach asystenckich i sekretarskich wie, kiedy i w jaki sposób można przerwać toczące się właśnie obrady. Ci, którzy nie mają takiego doświadczenia, powinni wykorzystać zaprezentowane poniżej rady.

Zanim przerwiesz spotkanie, upewnij się, że jest to konieczne i pożądane

Podejmując tego typu decyzję, jesteśmy skazani na własną ocenę sytuacji. Dlatego warto zastanowić się, czy mamy do czynienia ze sprawą, którą należy załatwić bezzwłocznie, czy może ona jednak trochę poczekać. Podobnie, powinniśmy rozważyć, czy daną sprawą musi zająć się akurat osoba przebywająca na zebraniu, może ktoś ma takie same lub podobne kompetencje i mógłby, przynajmniej na początku, ją zastąpić.

Warto ustalić z szefem, jakie sprawy uznaje on za pilne. Podobnie warto ustalić zasady przerywania spotkań, zwłaszcza jeżeli chodzi o formę – można uzgodnić, że np. w nagłych sytuacjach dyskretnie pozostawimy spisaną informację na miejscu przełożonego lub że przeprosimy na moment wszystkich zgromadzonych i szybko streścimy mu wiadomość.

Zapisywanie wiadomości

Zgoda szefa, na werbalne przerywanie spotkań, nie oznacza bynajmniej, że powinniśmy zrezygnować z zapisywania informacji, które mamy przekazać. Po wejściu na salę może się okazać, że nasz przełożony jest właśnie w trakcie wystąpienia, którego nie można mu przerwać. Wtedy jedyną szansą na przekazanie mu informacji jest nawiązanie z nim kontaktu wzrokowego i dyskretne przekazanie mu wiadomości.

Polecamy serwis: Szkolenia

O czym pamiętać

Jeżeli zdecydowaliśmy się przerwać zebranie, należy wystrzegać się szeptania na ucho i odciągania ludzi na stronę. Takie postępowanie, od strony widowni, może wyglądać czasem bardzo dwuznacznie i rodzić nieprzychylne komentarze oraz uwagi. Najlepiej przeprosić wszystkich zgromadzonych za najście oraz wyjaśnić jego przyczyny – np. „Przepraszam bardzo, ale muszę pilnie przekazać pani W. wiadomość, na którą czeka od rana”. Nie jest ani konieczne, ani wskazane przekazywanie innym, prócz osoby zainteresowanej treści takiej wiadomości.

Zobacz także: Asystentka tez ma szanse na awans

Nawet, jeżeli w naszej firmie/dziale panują bardzo przyjacielskie stosunki, w momencie przerwania obrad, powinniśmy zawsze zwracać się do naszego przełożonego w sposób oficjalny. Najlepiej od razu podejść do poszukiwanej osoby i stanąć obok niej. W ciągu kilku sekund powinniśmy przekazać jej wiadomość. Zbyt długie wahanie, może spowodować, że będziemy musieli poczekać z przekazaniem informacji do końca wypowiedzi tej osoby (co nie będzie zbyt przyjemne, bo za pewne wszyscy będą się na nas patrzeć i zastanawiać o co może chodzić). Wiadomość powinniśmy przekazać krótko i rzeczowo. Można również zaproponować pomoc, np. w przygotowaniu dokumentów, czy przygotowaniu planu odpowiedzi.

Karolina Zaborska

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...