5 Sposobów na zbudowanie marki osobistej na obecnym stanowisku pracy

budowanie marki osobistej / Fotolia
Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Musisz w jakiś sposób przekonać ludzi, że to, co masz do powiedzenia jest wartościowe. Jeśli pragniesz mieć nieco wolnego czasu, budowanie pozytywnego wizerunku będzie trzeba ograniczyć do tradycyjnych godzin pracy.

Jak więc znaleźć czas na aktywności związane z brandingiem, pracując na obecnym stanowisku w dziale marketingu lub PR? Klucz polega na budowaniu zarówno marki osobistej, jak i marki firmy, którą reprezentujesz.

Jeśli Twoje starania pokrywają się z ogólnymi celami przedsiębiorstwa, szef nie powinien mieć nic przeciwko temu, że poświęcasz kilka minut dziennie na budowanie własnego wizerunku. Na początku warto jednak zapytać i się upewnić.

Dlaczego warto rozwijać markę osobistą?

Budowanie tzw. personal brand (marki osobistej) brzmi jak celowe obciążanie się kolejnymi obowiązkami. Jest w tym nieco prawdy, lecz korzyści płynące z tego typu aktywności są ogromne i mogą znacznie przyśpieszyć rozwój Twojej kariery.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Silna marka osobista może prowadzić do:

  • Lepszego miejsca pracy (zarówno w obecnej firmie, jak i gdzie indziej).

  • Lepszych kontaktów i większej ilości klientów.

  • Rozpoznawalności na rynku.

Jeśli pracujesz na stanowisku marketingowym, Twój szef z pewnością doceni te korzyści i pozwoli Ci pracować nad własnym wizerunkiem.

Jak budować „personal brand” bez poświęcania czasu wolnego?

Przejdźmy do rzeczy. Poniżej znajdziesz rady na temat tego, jak poprawić swój wizerunek, nadal pracując ciężko na stanowisku marketingowymi, i nie poświęcając na to zbytniej ilości czasu.

#1: Zaplanuj publikacje w mediach społecznościowych

W dzisiejszym środowisku marketingowym, zbudowanie marki osobistej bez social media wydaje się niemożliwe. Dlaczego? Ponieważ są one w stanie pomóc nawiązać kontakty z tysiącami ludzi z całego świata.

Każdego ranka poświęć 15 minut na zaplanowanie publikacji na wybranych kanałach. Dla marketerów, najlepszy wybór to Twitter, LinkedIn oraz Google+, jednak w zależności od publiczności, z jaką się komunikujesz, Tumblr lub Pinterest również może okazać się pomocny. Narzędzia pozwalające na zautomatyzowane publikowanie postów, takie jak HootSuite lub Buffer sprawią, że zaplanujesz wszystko w kilkanaście minut.

Nie zapomnij również o nawiązaniu bliższych kontaktów z osobami, które do Ciebie napisały lub polubiły Twoje treści. Liczy się personalne podejście.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

#2: Twórz treści na blog firmowy

Według większości ekspertów, blog biznesowy jest jednym z najlepszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy. Bardzo prawdopodobne, że Twoja firma posiada już blog, który regularnie przyciąga na stronę nowych użytkowników.

Zaangażowanie się w działalność na blogu jest znakomitym pomysłem. Menedżerowie strony z pewnością ucieszą się, gdy powiesz im, że chcesz dostarczać nowych treści. Dla Ciebie najważniejsze jest jednak to, że będziesz mieć dostęp do bloga, który jest już aktywny i rozpoznawalny na danym rynku.

Blogowanie dla firmy raz w miesiącu (lub raz w tygodniu) z pewnością pozwoli Ci na szybsze zbudowanie pozytywnego wizerunku na danym rynku. Co najlepsze, możesz to robić w czasie pracy w biurze.

#3: Bądź na bieżąco z trendami rynkowymi

Ta zasada jest ważna z kilku powodów. Po pierwsze, nawiązywanie do aktualnych tematów pomaga w zdobyciu popularności w social media i budowaniu bloga firmowego.

Oprócz tego, będziesz wiedzieć wszystko na temat najnowszych zmian w algorytmach Google i o tym, jak przyciągnąć nowych klientów do firmy. Może się np. okazać, że użytkownicy pochodzący z Facebooka, znacznie częściej zostają klientami niż Ci z platformy Pinterest itd.

Jeśli zatem dysponujesz kilkoma wolnymi minutami pod koniec dnia, zacznij się edukować i dowiedz się więcej na temat najnowszych trendów marketingowych. Zainstaluj czytnik RSS i oficjalnie śledź najważniejsze blogi oraz strony internetowe. W ten sposób będziesz mieć znacznie łatwiejszy dostęp do informacji.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

#4: Twórz gościnne wpisy dla istotnych stron internetowych

Być może nie uda Ci się od razu opublikować własnego artykułu na stronach typu „Forbes” czy „Marketing przy Kawie”. Możesz jednak stworzyć szczegółową listę najważniejszych blogów, które zaakceptują Twoje wpisy.

Gościnne blogowanie jest bardzo ważne dla budowania marki osobistej, ponieważ pozwala ono na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, bez potrzeby budowania nowej platformy komunikacyjnej. Jeśli na końcu wpisu zamieścisz link do własnej strony firmowej, Twoje przedsiębiorstwo również na tym skorzysta.

Strony, na których zechcesz publikować powinny spełniać następujące kryteria:

  • Treści dotyczą Twojego rynku lub niszy.
  • Publiczność jest gotowa na artykuły o tematyce, o której piszesz.
  • Czytelnicy bloga są zaangażowani i aktywni w mediach społecznościowych.

Jak rozpocząć kampanię remarketingu dzięki Google AdWords

#5: Bierz udział w eventach

Nawet jeśli cechuje Cię nieśmiałość, nie przegap możliwości poznania nowych ludzi na eventach powiązanych z Twoim rynkiem. Im więcej takich osób poznasz, tym więcej z nich możesz dodać na LinkedIn. Możliwe, że przyciągniesz również nowych obserwatorów na Twitterze i wiele drzwi otworzy się przed Tobą.

Wraz z rozwojem Twojej marki, uzyskasz możliwość brania udziału w dyskusjach, wywiadach blogowych nagranych na wideo lub nawet przeprowadzenia własnego wykładu czy webinarium. Pamiętaj, że cały czas reprezentujesz własną firmę jako ekspert w danej dziedzinie. Dzięki temu na wydarzeniu możesz pojawić się nawet w godzinach pracy.

Jeśli coraz częściej będziesz otrzymywać zaproszenia na wszelkiego rodzaju eventy, oznacza to, że Twoje starania odnoszą skutek.

Marki osobistej nie da się zbudować z dnia na dzień. Zachowaj cierpliwość. Wykorzystaj pomysły zaprezentowane powyżej, ale przede wszystkim zachowaj wiarygodność i trzymaj się własnych zasad. Twoja staranność z pewnością się opłaci - szczególnie, że wciąż wykorzystujesz czas dostępny dla Ciebie w biurze.

Źródło: Grupa Tense

Czy znasz inne pomysły na zbudowanie marki osobistej? Uważasz, że jest to przydatne w karierze zawodowej? Podziel się przemyśleniami w sekcji komentarzy.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...