Wydajna komunikacja ze współpracownikami

Milewski Marcin
rozwiń więcej
Dla bezzwłocznego wysyłania wiadomości możemy skorzystać z funkcji podziału adresatów na grupy, do których mogą być przypisane określone nazwy.
Sposoby komunikowania się ze współpracownikami wpływają na efektywność jego pracy. Najpopularniejszym i najszybszym kanałem przesyłu informacji jest poczta elektroniczna.

Korzystanie ze skrzynki pocztowej pozwala na prostą wymianę wiadomości. Jeżeli chcemy, aby była ona również dynamiczna możemy korzystać z funkcji udostępnianych przez programy do obsługi poczty.

Szybka komunikacja

Łatwe i szybkie wyszukiwanie informacji pozwala na zwiększenie wydajności nawet kilkakrotnie, dlatego warto skorzystać z opcji ustawiania i przeszukiwania folderów. Tworząc zbiór plików i przypisując im określoną nazwę możemy wyodrębnić istotne informacje i zgromadzić je w jednym miejscu. Dzięki temu nie tracimy czasu na ich ponowne wyszukiwanie, a dostęp do nich czynimy łatwiejszym i bardziej przejrzystym.

Dla bezzwłocznego wysyłania wiadomości możemy skorzystać z funkcji podziału adresatów na grupy, do których mogą być przypisane określone nazwy. Tworzenie takich zespołów skutkuje brakiem konieczności ponownego ręcznego wyboru wielu adresatów oraz pozwala to zaoszczędzić czas poświęcany na poszukiwanie potrzebnych adresów.

Polecamy: Uprzejmość w mailach

U podstaw dobrze zorganizowanej komunikacji ze współpracownikami może również być korzystanie z funkcji otwierania programu do obsługi poczty bezpośrednio z wiersza poleceń. Czyni się to przez wpisanie w nim zwrotu „mailto: przykładowy@adres.com”, gdzie w miejsce przykładowego adresu podstawiamy ten, pod który chcemy wysłać wiadomość.

Duża wydajność

Z punktu widzenia wydajnej obsługi wysyłanej korespondencji przydatny może być program, który łączy pocztę e-mail, kalendarz, kontakty z innych źródeł oraz aplikacje do tworzenia dokumentów i prezentacji. Dzięki temu przygotowane pliki mogą zostać wysłane bezpośrednio do nadawcy bez potrzeby załączania ich do wiadomości.

Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z opcji przewidzianych przez programy pisane w celu rozsyłania korespondencji seryjnej. Wskazując jedynie adresatów wiadomości powodujemy, że dociera do nich e-mail o takiej samej treści jak do pozostałego grona osób. Stosowanie tej techniki jest skuteczne w odniesieniu do wiadomości wysyłanych przez nadawcę do wielu osób. Uwalnia go ona wielokrotnego od jej redagowania.

Polecamy: Sposoby tłumaczenia korespondencji obcojęzycznej

Funkcją uzupełniającą dotychczas wymienione jest tworzenie wzorów elektronicznych. Polegają one na napisaniu w treści wiadomości podstawowych zwrotów cechujących się stopniem powtarzalności. W zależności od skomplikowania komunikacji możliwe jest kreowanie wzorów o zróżnicowanym stopniu objętości i zawierających zróżnicowane elementy.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...