Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
rozwiń więcej
Gdzie po dotację na założenie firmy reklamowej?
Założenie firmy reklamowej dzięki unijnej dotacji jest możliwe. Osoby zainteresowane otworzeniem takiego biznesu powinny niezwłocznie zainteresować się możliwościami jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach unijnego Programu Kapitał Ludzki. Dzięki udziałowi w projekcie można otrzymać nie tylko niezbędną wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, ale także środki finansowe na rozpoczęcie własnego biznesu i pokrycie pierwszych wydatków z nim związanych.

Unia Europejska wspiera osoby przedsiębiorcze. Zdecydowani na założenie własnego biznesu mogą skorzystać z możliwości otrzymania wsparcia, w tym z pomocy finansowej w ramach działania 6.2 „Promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wszystko co należy zrobić to wziąć udział w projekcie i przekonać oceniających, że nasz biznes poradzi sobie na rynku. Najbardziej wytrwali mogą otrzymać nawet do 40 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Działanie 6.2 POKL skierowane jest do osób chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Nabory uczestników projektów prowadzą operatorzy, którzy są wybierani w ramach konkursów przeprowadzanych przez wojewódzkie urzędy pracy. 

Lista operatorów wybranych w drodze konkursu zazwyczaj znajduje się na stronach internetowych wojewódzkich urzędów pracy.

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Jak zostać uczestnikiem projektu?

Ogłoszenie o naborze uczestników projektu jest zazwyczaj zamieszczane na stronie internetowej operatora, a także w mediach i prasie. Podczas rekrutacji kandydatów do udziału w projekcie mogą obowiązywać dodatkowe kryteria takie jak określony przedział wiekowy czy miejsce zamieszkania. Wszystkie wymagania dotyczące kandydatów są zamieszczone w ogłoszeniu i regulaminie projektu. Osoby, które złożą formularz zgłoszeniowy oraz wymagane załączniki są oceniane pod względem predyspozycji do założenia własnego biznesu, dotychczasowego doświadczenia itd. W ramach rekrutacji odbywają się także rozmowy kwalifikacyjne, w których może uczestniczyć doradca zawodowy. Osoby, które pomyślnie przejdą etap rekrutacji zostają zakwalifikowane do udziału w szkoleniu. Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy poznają podstawowe zasady dotyczące przedsiębiorczości, rachunkowości, komunikatywności czy zasad sporządzania biznes planów.

Na tym etapie wiedza z zakresu pisania biznes planów może okazać się szczególnie pomocna. Poprawnie napisany biznes plan może być kluczem do otrzymania pomocy finansowej na założenie własnej firmy reklamowej. Dzięki niemu możliwe jest realne oszacowanie zakresu przedsięwzięcia oraz pierwszych kosztów z nim związanych.

Polecamy: Jakie dotacje dla przedsiębiorczej młodzieży?

Po ukończeniu szkolenia, najlepsi będę mieli szanse na otrzymanie pomocy finansowej na rozpoczęcie i prowadzenie własnej działalności gospodarczej. W przypadku firmy reklamowej pomoc ta może być szczególnie interesująca, gdyż prowadzenie biznesu w tej branży wiąże się z poniesieniem na początku jej funkcjonowania znacznych nakładów finansowych. 

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

W ramach konkursów prowadzonych przez operatorów działania 6.2 oprócz fachowej wiedzy uzyskanej dzięki specjalistycznym szkoleniom i indywidualnym konsultacjom można dodatkowo:
- uzyskać dofinansowanie w wysokości do 40 tys. złotych (jednorazowa dotacja);
- otrzymać około 1000 złotych wsparcia pomostowego (miesięcznie) od 6 do 12 miesięcy po rozpoczęciu działalności.

Przed przyznaniem dofinansowania na założenie własnej firmy od kandydatów może być wymagane spełnienie rozmaitych kryteriów tj. posiadanie statusu osoby pracującej bądź bezrobotnej, gotowość do prowadzenia własnej firmy przez co najmniej kolejny rok lub nieposiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Wnioskowana wysokość wsparcia finansowego jest uzależniona od wskazanych potrzeb związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, jednak nie może przekroczyć 40 tys. złotych na jednego uczestnika projektu lub 20 tys. złotych na osobę w przypadku spółdzielni lub spółdzielni socjalnej co stanowić będzie nie więcej niż 85% całkowitych wydatków inwestycyjnych. Uczestnik ma obowiązek pokryć z wkładu własnego minimum 15% całkowitych wydatków inwestycyjnych.

Aby uzyskać pełne 40 tys. złotych należy przygotować biznes plan na łączną pule kosztów wyższą niż 47 tys. złotych.

Jakie wydatki można sfinansować?

Wsparcie finansowe udzielane w ramach projektu może być przeznaczone na pokrycie wydatków inwestycyjnych (w tym m.in. na środki transportu, składniki majątku trwałego, koszty prac remontowych i budowlanych), wydatków na środki obrotowe oraz innych wydatków (np.: reklama, koncesje) uznanych za niezbędne dla prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiednio uzasadnionych przez wnioskującego. W ramach dotacji można finansować zakup rzeczy nowych i używanych.

Na potrzeby uruchomienia firmy reklamowej dofinansowaniem unijnym mogą zostać objęte wydatki inwestycyjne związane np. z:
- remontem pomieszczeń i ich adaptacją na potrzeby firmy reklamowej;
- wyposażeniem stanowiska pracy w niezbędne do prowadzenia firmy reklamowej urządzenia np. komputer, monitor, skaner, wzornik, oprogramowanie komputerowe;
- reklamą firmy w mediach.

Polecamy: Dotacje również dla firm budowlanych!

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...