Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

2BE.pl
Grupa Adweb
rozwiń więcej
Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?notes, komputer, finanse Fot. Fotolia / Fotolia
Wiarygodność firmy w internecie to mozaika, składająca się z wielu elementów. Jednym z nich, często pomijanym przez przedsiębiorców, jest adres e-mail. W jaki sposób stworzyć adres budzący zaufanie?

Są marki, które darzymy zaufaniem i kupujemy ich produkty bez większego zastanowienia. Każdy z nas zna również producentów, którym nie powierzy pieniędzy, nawet wtedy, gdy cena jest bardzo atrakcyjna. Co o tym decyduje? Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands pokazują, że w przypadku Polaków wśród najważniejszych cech, wpływających na zaufanie do marki, znajdują się:

  • jakość produktów i usług - 89% wskazań respondentów
  • dbałość o klienta - 86%
  • zrozumienie jego potrzeb - 85%
  • osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą - 87%

Skupmy się na ostatnim z punktów i jednym z elementów osobistego doświadczenia, o którym przedsiębiorcom zdarza się zapominać. Chodzi o adres e-mail.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?

Adres e-mail może być istotną informacją

Czy adres poczty elektronicznej może wpływać na zaufanie potencjalnych klientów? Aby odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy zrobić prosty eksperyment myślowy. Wyobraź sobie, że szukasz pracownika. Na swoją skrzynkę otrzymujesz dwie aplikacje. Pierwsza z nich została wysłana z adresu monika.kowalska@wp.pl, druga – z adresu motylemjestem_monika@wp.pl. Którą z tych osób zaprosisz na rozmowę?

Ten przykład pokazuje, że tak prosta rzecz, jak adres e-mail, bywa dla nas istotnym źródłem informacji. Przeglądając firmowe strony internetowe lub serwisy z ogłoszeniami można odnieść wrażenie, że przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają.

Zdarza się, że firmy jako kontakt podają adres utworzony w darmowym serwisie pocztowym. Zamiast biuro@nazwa-firmy.pl na stronie internetowej znajdziemy nazwa-firmy@onet.pl. Wracając do przykładu z rekrutacją, który adres wygląda bardziej wiarygodnie? Ten w domenie z nazwą firmy czy utworzony na darmowym serwisie?

Adres w darmowym serwisie można założyć anonimowo w ciągu zaledwie kilku chwil, co chętnie wykorzystują oszuści. Tak naprawdę poczta e-mail we własnej domenie nie wymaga poświęcenia dużo pracy ani pieniędzy i również bywa wykorzystywana przez nieuczciwe osoby. Mimo to, internauci większym zaufaniem darzą adresy utworzone w domenie z nazwą firmy, traktując e-mail w darmowym serwisie jako sygnał ostrzegawczy i jedną z cech charakterystycznych dla tzw. „firmy krzak”.

MARKETING WIRUSOWY – jak planować, czego unikać…


Poczta we własnej domenie to nic trudnego

Większość przedsiębiorców, korzystających z darmowej poczty, robi to zapewne z przyzwyczajenia lub wygody. Posiadając prywatną skrzynkę w serwisie Onet czy Gmail po prostu zakładają tam adres dla swojej firmy. Konto hostingowe i domena internetowa, pod którą działa strona www przedsiębiorstwa, dają jednak możliwość stworzenia wiarygodnego adresu e-mail bez rezygnacji z przyzwyczajeń.

Zarządzanie pocztą jest możliwe po zalogowaniu się do panelu hostingowego firmy, w której utrzymywana jest strona www. Większość dostawców pozwala na stworzenie co najmniej kilku skrzynek pocztowych oraz aliasów.

Skrzynki to osobne konta pocztowe, z własnym loginem i hasłem. Alias to z kolei adres pocztowy, kierujący przychodzące wiadomości na określony przez użytkownika adres e-mail. W ramach jednego konta pocztowego można uruchomić kilka osobnych adresów e-mail (aliasów) i odbierać wiadomości logując się tylko raz.

Po utworzeniu adresy typu kontakt@nazwa-firmy.pl czy jan.kowalski@nazwa-firmy.pl nic nie stoi na przeszkodzie, by odbierać pocztę w ulubiony sposób. Przykładowo, serwisy Gmail i Onet dają możliwość pobierania i wysyłania wiadomości z innych kont pocztowych. Wygodnym rozwiązaniem jest również skonfigurowanie poczty w programie pocztowym (np. Outlook, Thunderbird) lub na telefonie komórkowym. Profesjonalny i wiarygodny adres e-mail nie oznacza zatem konieczności rezygnacji ze starych przyzwyczajeń.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...