Jak zmienia się zaangażowanie uczestników Instagrama?

Krótkie treści w połączeniu z karuzelą zdjęć charakteryzują się największą skutecznością w kontekście biznesowym / embuk-importer
Jakie posty na Instagramie były najpopularniejsze? Jak wielkość profilu wpływała na zasięgi? Jaki content najbardziej angażował odbiorców?

Wzrost działań na Instagramie

Raport Instagram Engagement Study powstał dzięki analizie ponad 100 milionów postów zamieszczonych na Instagramie.

- Raport analizuje światowe trendy związane ze skutecznością poszczególnych działań na Instagramie, potwierdza nasze obserwacje, jakie prowadziliśmy na polskim rynku marketingu rekomendacji - mówi Karina Hertel.

W 2019 r. wskaźniki zaangażowania utrzymywały się na stałym poziomie, jednak już w pierwszej połowie 2020 znacząco poszybowały w górę. Wzrost ten był oczywiście pokłosiem lockdownu i ograniczeń związanych z pandemią COVID-19, kiedy to większość naszej aktywności przeniosła się do sieci. Z czasem jednak zaangażowanie zaczęło spadać, aby pod koniec ubiegłego roku osiągnąć poziom podobny do tego, jaki obserwowano w 2019 r.

Karuzela zdjęć

Istotnym wnioskiem płynącym z raportu jest skuteczność poszczególnych typów aktywności na Instagramie. W porównaniu do 2019 r, w 2020 r. zaobserwowano wzrost współczynnika wyświetleń tzw. karuzeli zdjęć. W 2020 roku cieszyły się on największym współczynnikiem zaangażowania niezależnie od wielkości konta. Większość, bo blisko 90% naszych kampanii wykorzystuje ten format. Karuzele miały także więcej interakcji w porównaniu do innych rodzajów publikowanych treści – video czy standardowych postów ze zdjęciem.

Co istotne największym zainteresowaniem odbiorców cieszyły się one, gdy towarzyszył im opis nie dłuższy niż 10 wyrazów. Przeprowadzone badania potwierdziły, iż to właśnie krótkie treści w połączeniu z karuzelą zdjęć charakteryzują się największą skutecznością w kontekście biznesowym, gdyż docierają do największej grupy odbiorców. Dla przykładu w grupie twórców posiadających od 50 do 100 tys. obserwujących współczynnik dotarcia w przypadku karuzeli zdjęć wynosi 1,2%, natomiast dla video został określony na poziomie 0,17%[1].

Video nadal atrakcyjne

Według raportu spore zainteresowanie wzbudzają także materiały video, jednak ich zasięgi i liczba interakcji zależą od zasięgów danego twórcy. Według badań wraz ze zwiększaniem liczby obserwujących, pod materiałami video pojawia się więcej komentarzy w porównaniu do karuzeli zdjęć. Raport potwierdza także, iż to tzw. mikroinfluencerzy gwarantują największy współczynnik dotarcia, co również jest bardzo cennym wnioskiem w kontekście planowania kampanii w mediach społecznościowych.   

Karina Hertel, Dyrekotr Zarządzająca BrandLift

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

 

[1] Raport Instagram Engagement Study 2020

Moja firma
10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
04 wrz 2024

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową
04 wrz 2024

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd
03 wrz 2024

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co
28 sie 2024

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań
27 sie 2024

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?
26 sie 2024

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online
26 sie 2024

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?
22 sie 2024

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć
21 sie 2024

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

120 tys. zł dla rolników jeszcze tylko do 22 sierpnia
20 sie 2024

Właściciele małych gospodarstw, którzy prowadzą produkcję ekologiczną lub planują wprowadzanie żywności na rynek w ramach krótkich łańcuchów dostaw, jeszcze do 22 sierpnia mogą ubiegać się o wsparcie nawet 120 tys. zł. Pomoc pochodzi z interwencji „Rozwój małych gospodarstw” Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023-2027.

pokaż więcej
Proszę czekać...