Promocja firmy za pomocą nowych technologii

Anna Ganew
rozwiń więcej
inforCMS
Nowe technologie pomagaja w promocji firmy. Jak podają ostatnie badania, 92% przedsiębiorców korzysta z Internetu. Reklama w sieci to obecnie jeden z niewielu segmentów, gdzie nie zanotowano spadków finansowych. Coraz więcej marketerów poszukuje niekonwencjonalnych form promocji za pośrednictwem social media.

W samej Polsce najpopularniejszy portal tego typu - Facebook przekroczył już liczbę 10 milionów użytkowników. Jest to naturalny efekt technologii, która na dobre zagościła w codziennym życiu. W związku z tym, że standardowy przekaz reklamowy jest coraz mniej skuteczny, wprowadzane są coraz bardziej innowacyjne pomysły.

Większość firm stara się w jak największym stopniu korzystać z popularności serwisów społecznościowych i promować za ich pośrednictwem swoje produkty i usługi. Są to słuszne zmiany, bo jak wykazują badania, fani na Facebooku to w większości najbardziej wartościowi klienci, którzy najczęściej korzystają z oferty marki, a także chętnie polecają ją innym. Jak szacuje agencja Syncapse, jeden fan może osiągać wartość nawet 1600 $.

Żeby zebrać jak największą społeczność na Facebooku trzeba społeczność zainteresować czymś wyjątkowym. W tym celu powstaje wiele dedykowanych aplikacji. Początkowe tego typu rozwiązania służyły głównie celom rozrywkowym. Po ich niekwestionowanych sukcesach, specjaliści IT zaczęli zastanawiać się w jaki sposób włączyć serwisy społecznościowe do życia codziennego, i w jaki sposób wykorzystać ich wartość użytkową.

Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

Postanowiono odpowiedzieć między innymi na jedną z największych potrzeb obecnych czasów - oszczędność czasu. Z tego powodu tworzone są nieustannie nowe rozwiązania, które pozwalają wykonywać wiele czynności bez konieczności wychodzenia z domu. Prognozy w Stanach Zjednoczonych pokazują, że sprzedaż online w ciągu najbliższych trzech lat będzie wzrastała około 14% rocznie. Dlatego też, sklepy internetowe bardzo szybko wkroczyły na Facebooka, umożliwiając zakup praktycznie za pośrednictwem serwisu. Wartością dodaną takich działań była możliwość pochwalenia się przed swoimi znajomymi nowymi zakupami. Bony rabatowe i akcje promocyjne dla fanów na Facebooku, to w tym momencie działania niemalże obowiązkowe dla każdej dużej marki. Aplikacja która dzięki jednemu kliknięciu pozwoli skorzystać z promocji jest idealnym narzędziem dla klientów sklepu.

Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

W ostatnim czasie także instytucje finansowe starają się dotrzeć do nowych klientów dając im ciekawe rozwiązania, które mogą ułatwić korzystanie z różnego rodzaju usług. Kilka banków w Polsce ma bardzo funkcjonalne aplikacje mobilne, za pomocą których można sprawdzić stan konta czy dokonać przelewu, lub wypłacić gotówkę w bankomacie bez konieczności używania karty. Sieci telefonii komórkowych z kolei prześcigają się w nowych opcjach, takich jak możliwość dokonania płatności w sklepie za pomocą telefonu komórkowego. W ostatnim czasie firma Sami Swoi specjalizująca się w przekazach pieniężnych pomiędzy Wielką Brytanią a Polską wprowadziła nawet nietypową aplikację za pomocą której można korzystając z Facebooka przesłać pieniądze swojej rodzinie lub znajomym.

Firmy wprowadzając aplikacje mobilne i promując swoje usługi za pośrednictwem serwisów społecznościowych pokazują, że są otwarte na nowe rozwiązania. W Internecie promuje się aktualnie około 70% firm, osoby odpowiedzialne w nich za marketing zdają sobie bowiem sprawę, że jest to teraz podstawa, do tego, żeby dotrzeć do swoich klientów. Skoro większość czynności może być wykonana bez konieczności wychodzenia z domu, wybierane będą oferty dające najbardziej innowacyjne rozwiązania.

 Zobacz: Marketingowy potencjał Facebooka

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...