Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

inforCMS
Eksperci wskazują, że Real Time Marketing (marketing w czasie rzeczywistym) to rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji marketingowej. To także wyzwanie dla firm i marek. Przedsiębiorstwa, aby stale utrzymywać bezpieczną przewagę nad konkurencją, będą musiały sprostać temu wyzwaniu. Od czego zależy sukces w marketingu prowadzonym w czasie rzeczywistym i jak tę strategię zastosować w praktyce? 

Real Time Marketing to przyszłość

Real Time Marketing to według ekspertów najbardziej rewolucyjna zmiana w marketingu, z jaką mamy do czynienia w ostatnim czasie. Wydaje się, że w niedalekiej przyszłości, strategia Real Time Marketing zdominuje komunikację marketingową firm i marek, szczególnie tę w Internecie. Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na prowadzeniu działań marketingowych na bieżąco, czyli w odpowiedzi na zmienne zachowania i postawy klientów oraz wydarzenia, które towarzyszą tym zmianom. Strategia Real Time Marketing zrodziła się z olbrzymiej potrzeby sprostania komunikacji marketingowej w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Komunikacja marketingowa w Sieci odbywa się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mówiąc kolokwialnie, Internet nie zasypia. Do niedawna mówiło się, że firmy muszą w Internecie reagować 24h na dobę na sytuacje kryzysowe. Obecnie, chcąc być krok na przód przed konkurencją, muszą także bez ustanku prowadzić działania marketingowe. Oczywiście to wyzwanie dla firm, któremu muszą sprostać, aby osiągnąć sukces. Kluczem do zastosowania tej strategii marketingowej jest szybka i dokładana analiza zachowań klientów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Real Time Analytics

Marketing w czasie rzeczywistym możliwy jest, w głównej mierze, dzięki szerokim możliwościom, jakie daje Internet, w aspekcie monitorowania postaw i zachowań klientów w czasie rzeczywistym. Dziedzina Real Time Analytics rozwija się prężnie. Obecnie firmy mają do dyspozycji wiele skutecznych narzędzi do badania swoich klientów w czasie rzeczywistym. Takie narzędzia, jak Woopra, Chartbeat i Clicky, oferują możliwość oglądania w trybie online interakcji klientów na naszej stronie. W tym aspekcie warto także wymienić Mixpanel, GoSquared i Lexity. InboundWriter pozwala natomiast monitorować rozmowy klientów w Internecie, także w serwisach społecznościowych. Dzięki narzędziom takim jak HootSuite, CoTweet czy TweetDeck można obserwować komentarze w serwisach społecznościowych na firmowych profilach. Jednak, jeśli firma chce wiedzieć dokładnie, co klienci o niej piszą w mediach społecznościowych i w Internecie, powinni zainteresować się narzędziem SocialMention.

Specjaliści ponadto radzą, aby dane z badań prowadzonych na żywo zawsze skonfrontować z danymi z dłuższego okresu. To pozwoli uniknąć jakichś nietypowych anomalii, których nie wykryjemy, skupiając się tylko na danych zbieranych w czasie rzeczywistym. Jednak, jak podpowiada doświadczenie, każde narzędzie jest na tyle dobre, na ile potrafi się nim posługiwać badacz. A tego nigdy nie powinna opuszczać jego intuicja społeczna. Jeśli już poznamy postawy i zachowania naszych klientów, możemy przejść do stworzenia odpowiedniego komunikatu reklamowego.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

 

Marketing w czasie rzeczywistym może mieć różne oblicza

Z marketingiem w czasie rzeczywistym zetknęła się już chyba większość internautów. Choć spora część z nich jest tego nieświadoma. Marketing w czasie rzeczywistym może mieć prostą lub bardzo wyrafinowaną formę. Jego najprostszą formę stosują sklepy internetowe. Większość sklepów, już po wrzucaniu pierwszego produktu do koszyka (lub po wejściu na stronę jako zalogowany klient), wyświetla nam reklamy innych produktów, które zostały wybrane na podstawie tego pierwszego kroku (sprzedaż krzyżowa) lub wcześniejszych zakupów. Reklamy lub sugestie produktowe mogą być powiązane tematycznie z naszym zakupem lub tylko z ceną. W nieco bardziej rozbudowanej formie, marketing w czasie rzeczywistym działa w sieci partnerskiej Google. Po odwiedzeniu sklepu internetowego, który korzysta z reklamy linków sponsorowanych w sieci partnerskiej (Google AdWords), wchodząc na stronę portalu informacyjnego, który działa w sieci Google AdSense, będą nam się wyświetlały reklamy związane z produktami dostępnymi w ww. sklepie. Ta nowa usługa Google - remarketing - to potężna broń w walce o klienta.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

Z nieco bardziej zaawansowanym obliczem marketingu w czasie rzeczywistym mieliśmy do czynienia podczas ostatniego finału Super Bowl 2013. To wydarzenie, które przyciąga wielu reklamodawców. Cennik emisji reklam, zarówno przed meczem, jak i w przerwie, co roku bije rekordy. Producent ciasteczek Oreo był do tego wydarzenia solidnie przygotowany, dzięki czemu mógł szybko i efektownie zareagować na pewne szczególne wydarzenia podczas finału, związane z przerwą w dostawie prądu. Gdy na kilkanaście minut zapadły ciemności, firma na Twitterze opublikowała atrakcyjny komunikat reklamowy.

Sukces tego komunikatu był bardzo wymierny. Przekaz był „retwitowany” ponad 16 tys. razy, ponad 20 tys. osób w krótkim czasie polubiło firmę na Facebooku, profil firmy na Instagramie zdobył prawie 2 tys. nowych sympatyków. W tym wypadku kluczem do sukcesu było prawidłowe odczytanie emocji uczestników tego wydarzenia. Komunikat reklamowy został idealnie dobrany do specyfiki eventu, którego istotą, poza emocjami sportowymi, była głównie zabawa. Żart zawarty w treści komunikatu, dodatkowo wzmocnił przekaz.

Podsumowanie

Komunikacja marketingowa w czasie rzeczywistym to diametralna zmiana i wyzwanie dla firm. Real Time Marketing wymaga nie tylko specjalistycznej aparatury badawczej, ale także kreatywności połączonej z dużą dozą intuicji społecznej. Najważniejsze, aby komunikaty reklamowe, emitowane w czasie rzeczywistym, idealnie pasowały do nastroju chwili i emocji odbiorców.

Zobacz: Bitcoin czyli wirtualna waluta

 

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...