Jak rozwinąć firmę informatyczną? - minireportaż

PARP KSU
rozwiń więcej
Jak rozwinąć firmę informatyczną?
Rozwijające się firmy często sięgają wzrokiem poza Wisłę. W momencie, w którym wrocławskim informatykom zamarzyło się wyjście z rodzimego rynku, sięgnęli po „Paszport do eksportu” w programie Innowacyjna Gospodarka. Przeczytaj jak polska firma może otworzyć się na zagranicznych klientów.

REC Solutions Sp. z o.o. świadczy usługi obejmujące wszystkie etapy cyklu życia systemu oprogramowania, rozpoczynając od wczesnych analiz wymagań oraz prototypów, a skończywszy na utrzymywaniu całego systemu. Firma zdobywała nowych klientów, otwierała oddziały w innych miastach Polski, wprowadzała nowe usługi. - Pozyskiwaliśmy klientów jedynie na rynku polskim.

Brakowało nam jednak wiedzy o sytuacji na rynkach zagranicznych oraz doświadczenia we współpracy z tamtejszymi odbiorcami – wspomina Edyta Feilhauer z REC Solutions. – Zaczęliśmy szukać więc wsparcia zewnętrznego i rozglądać się za programami unijnymi, które pozwoliłyby wyjść nam na szerokie wody – dodaje pani Edyta.

Takim unijnym narzędziem jest działanie 6.1 „Paszport do eksportu” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Dzięki niemu małe czy średnie przedsiębiorstwo może uzyskać dofinansowanie nawet 80% kosztów opracowania planu rozwoju eksportu, a następnie połowy kosztów związanych z realizacją tego planu. Przy czym maksymalne dofinansowanie realizacji działań eksportowych nie może przekroczyć 200 tys. zł.

Polecamy: serwis Leasing

REC Solutions rozpuścił „wici”. Zgłosiła się firma doradcza, ale jej warunki były mało konkurencyjne. Ludzie z REC szukali więc dalej i wybrali najprostsze, ale najbardziej skuteczne rozwiązanie. Otóż, przy okazji przygotowywania wniosku do dofinansowanie, przedstawiciele firmy odwiedzili Punkt Konsultacyjny Krajowego Systemu Usług, prowadzony przez Wrocławską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A.

Konsultanci wytłumaczyli, jakie są zasady naboru wniosków w działaniu 6.1 PO IG, jakie dokumenty należy przygotować, jak poprawnie skonstruować biznesplan oraz wszystkie konieczne załączniki. Tak, aby cała „papierologia” była wzorcowo przygotowana, a sam wniosek nie miał żadnych problemów z dofinansowaniem.

Dofinansowanie na wniosek

REC Solutions złożył wniosek o dofinansowanie działań eksportowych w sierpniu 2009 r. i szybko otrzymał informację o zakwalifikowaniu się do otrzymania dotacji, a wkrótce potem wezwanie do podpisania umowy.

Najpierw firma opracowała więc plan rozwoju eksportu (dostała na to maksymalną kwotę, czyli 10 tys. zł), a od 2010 r. przystąpiła do jego realizacji.

- Byliśmy już na 3 targach branżowych: dwóch w Londynie i jednych w Berlinie. Tam nie tylko pokazaliśmy nasze usługi i potencjał, ale też nawiązaliśmy mnóstwo nowych kontaktów, nie do zdobycia w naszym kraju. Zaraz po targach zaczęły też napływać zamówienia nie tylko z Niemiec i Wielkiej Brytanii, ale także z Holandii i USA – mówi Edyta Feilhauer z REC Solutions. – Udało się nam rozwinąć sprzedaż na większą skalę i zatrudnić nowe osoby do firmy – dodaje.

Polecamy: Jak założyć gabinet rehabilitacji? - minireportaż

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...