Według szacunków Ministerstwa Gospodarki, które przygotowało zmianę przepisów, nowelizacja pozwoli przedsiębiorcom zaoszczędzić ok. 70 mln zł rocznie.
Regulacja przewiduje, że przedsiębiorca wprowadzający na polski rynek towar - znajdujący się w już obrocie w Unii Europejskiej - nie będzie musiał zamieszczać na opakowaniu adresu polskiego dystrybutora.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Przedsiębiorca z Unii Europejskiej (lub innych państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego - EOG: Islandii, Norwegii, Liechtensteinu) będzie mógł oznaczyć produkt adresem jego firmy znajdującej się w UE (EOG). Na przykład przedsiębiorca unijny, kierujący partie towaru do kilku państw unijnych, nie będzie musiał zmieniać opakowania towaru, aby zamieścić na nim dane polskiego dystrybutora.
Ochrona miejsc pracy w firmach dotkniętych rosyjskim embargiem
Ponadto nowelizacja znosi obowiązek oznaczania towaru informacją umożliwiającą jego identyfikację w przypadku, gdy w sposób oczywisty przeznaczenie towaru będzie wynikało z jego istoty i zapewniało nabywcy świadomy wybór.
Dla sprzedaży z udziałem konsumentów nadal będą obowiązywały przepisy wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Od stycznia nowe zasady opodatkowania kontrolowanych spółek zagranicznych
Zgodnie z obowiązującymi teraz przepisami przedsiębiorcy wprowadzający towar do obrotu na terenie Polski mają obowiązek zamieszczenia na towarze pisemnej informacji w języku polskim o adresie nie tylko całej firmy, ale i jej polskiego przedstawicielstwa (pewnym wyjątkiem jest m.in. żywność i wyroby medyczne).
Nowela wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.