Pokolenie Z ceni rozwój i dobrą atmosferę

Prawie 70% przedstawicieli pokolenia Z marzy o dobrej atmosferze w miejscu pracy. / embuk-importer
Pokolenie Z marzy o dobrej atmosferze w miejscu pracy i o rozwijaniu swoich umiejętności, wynika z raportu opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield „Generacja Z: Miejsce pracy liderów jutra”.

Co to jest pokolenie Z?

Pokolenie Z to pokolenie ludzi urodzonych po 2000 roku. Ludzie z pokolenia Zet nie znają świata sprzed Internetu.

- To oznacza, że w dużej mierze konsumują życie i świat online oraz korzystają z technologii do podtrzymywania więzi - mówi Joanna Malinowska-Parzydło, Executive Partner w Younicorn, Think Tank HR Influencers.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Gdzie chce pracować pokolenie Z?

Pokolenie Z opisuje swoje wymarzone miejsce pracy jako przestrzeń wspierającą zdobywanie nowych doświadczeń i rozwijanie nowych umiejętności. Takie oczekiwania miało blisko 70% ankietowanych w badaniu przeprowadzonym na potrzeby raportu. Drugim bardzo ważnym aspektem dla generacji Z jest dobra atmosfera w pracy (64%). Przedstawiciele pokolenia Z chcą mieć również poczucie niezależności oraz możliwość elastycznego wyboru miejsca i godzin pracy.

Ludzie z pokolenia mają niezaspokojoną potrzebę rozmowy, budowania prawdziwych, niefejkowych relacji, przeżywania, doświadczania i uczenia się w świecie offline. Jak pokazują badania, są pragmatyczni i racjonalni, świadomi swoich potrzeb. Ponieważ społecznościowo realizują się w Internecie, to w pracy chcą pracować – otrzymywać jasne cele od kompetentnych, profesjonalnych szefów oraz pracować na indywidualny sukces i spełniać się zawodowo w warunkach, które pozytywnie wpływają na długość dobrego życia – mówi Joanna Malinowska-Parzydło

Czy pokolenie Z interesuje ekologia?

Z raportu opublikowanego przez Cushman & Wakefield wynika, że „Zetki” raczej nie czują potrzeby uczestniczenia we współtworzeniu i współprojektowaniu miejsca pracy. Niespełna 20% badanych wykazało chęć posiadania możliwości ruchu fizycznego w czasie pracy. Przedstawiciele pokolenia Z wykazali również niewielkie zainteresowanie miejscem pracy promującym ekologiczne podejście do życia.

Jakie powinno być miejsce pracy dla pokolenia Z?

Biuro skrojone na miarę potrzeb pokolenia Z powinno być odzwierciedleniem kultury organizacyjnej, wyróżniającej się jakością, opartej na zaufaniu, wzajemnym szacunku, gdzie codzienna możliwość interakcji z koleżankami i kolegami oraz z kompetentnymi przełożonymi jest najlepszym benefitem, zachęcającym do pracy – mówi Anna Trochim, Country HR Manager, Cushman & Wakefield.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...