Serwisy społecznościowe narzędziem pracy menadżera

Radosław Zarzeczny
PR & Account Executive
rozwiń więcej
Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku.
Dla jednej trzeciej użytkowników sieci największym dużym zaufaniem cieszą się brandy piszące „same o sobie”. Menedżer, który chce zwiększyć efektywność pracy zespołu powinien pamiętać, że dzięki temu marki, prowadzące kampanie na serwisach społecznościowych mogą się cieszyć sporym zainteresowaniem.

Z najnowszych badań wynika, że serwisy społecznościowe na całym świecie skupiają blisko 940 mln ludzi. Wielu z nich czas w sieci poświęca na wysyłanie wiadomości czy dodawanie zdjęć do swojego profilu.

Nie od dziś wiadomo, że użytkownik sieci przestał już być biernym odbiorcą treści reklamowych. Współczesny konsument, charakteryzuje się aktywnością w sieci oraz zwiększoną świadomością na temat świadczonych usług i produktów. W odpowiedzi na pytanie o najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat marek w serwisach społecznościowych, internauci najczęściej wymieniają innych użytkowników sieci - 38 proc.

Jednak to marka „pisząca sama o sobie” coraz bardziej umacnia swoją pozycję w rankingu. Z wynikiem 32 proc. poparcia, brandy zyskują sporą przewagę nad dziennikarzami 7 proc. i marketetaremi - 3 proc. Najmniej godne zaufania, w opinii użytkowników serwisów społecznościowych, pozostaję inne marki - 1 proc., konkurencyjne niż te ulubione.

Polecamy: Motywacja zespołu

Najbardziej wiarygodne źródła informacji o marce na serwisach społecznościowych według światowych użytkowników Internetu

Inni użytkownicy

38,00%

Marki „same o sobie”

32,00%

Dziennikarze

7,00%

Marketerzy

3,00%

Inne marki (o konkurencji)

1,00%

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

- Zależność ta podyktowana jest coraz szybszym przepływem ogromnej ilości informacji, który powoduje, że przeciętnego konsumenta stawia się coraz częściej przed koniecznością filtrowania serwowanych mu komunikatów. Chcąc zaoszczędzić czas poświęcony na poszukiwanie wiarygodnych informacji na temat marki, konsument będzie kierował się do źródła, które na bieżąco publikuje dane o trendach, nowościach i promocjach czy innych informacjach związanych stricte z produktem czy branżą - mówi Joanna Nieminuszczy, sales director ze Społeczności.pl.

Z raportu wynika również, że zdania użytkowników serwisach społecznościowych są podzielone w zależności od części świata, w której żyją. Podczas, gdy respondenci z Europy cenią sobie w większym stopniu informacje zdobyte od innych użytkowników, to w Azji i Ameryce Południowej za bardziej wiarygodne źródło informacji o produktach i usługach uważany jest brand piszący „sam o sobie”.

Różnica procentowa pomiędzy liderami w powyższym rankingu nie jest jednak duża, co może wpływać na sui generis wymianę na pozycjach. InSites Consulting wskazuje także, że choć profile brandów na serwisach społecznościowych nie mogą liczyć na tak duże zainteresowanie jak profile grup muzycznych (44 proc.), czy znanych osoby (40 proc.) to jednak pozostają w czołówce, ciesząc się 35 proc. poparciem ze strony użytkowników.

Grupy cieszące się największym zainteresowaniem użytkowników na serwisach społecznościowych

Grupa, zespół

44,00%

Idol

40,00%

Brand

35,00%

Charytatywne

33,00%

Osoby mniej znane

24,00%

Inne

17,00 %

Żadne z powyższych

10,00 %

Źródło: InSites Consulting „Social Media Around the World”, 22 marca, 2010

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.

Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego. 

Polecamy: Kiedy komputer nie pomaga?

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Postrzeganie marek piszących „samych o sobie” jako atrakcyjnego i wiarygodnego źródła informacji możliwa jest dzięki zmianom standardów komunikacji na linii brand - internauta. Zamiast monologu reklamowego pojawia się dialog, w którym obydwa podmioty łączą w większym stopniu relacje partnerskie niż konsumenckie.
Konsument na bieżąco może zaczerpnąć informacji bezpośrednio z profilu brandu, co stanowi dużą przewagą względem tradycyjnego komunikatu marketingowego.

Dzięki dostępnym narzędziom kreowania przekazu na serwisach społecznościowych jak profile sponsorowane np. na Fotka.pl czy konta dla sklepów na Szafa.pl, brandy mają doskonałą możliwość budowania swojego wizerunku. Naturalną koleją rzeczy jest, iż pozytywny wizerunek przekłada się na reputację, a ta z kolei na większe zaufanie.

Polecamy: Jak zarządzać samym sobą?

Z podsumowania raportu wynika, że ponad 58 proc. respondentów będących użytkownikami serwisów społecznościowych zostało się fanem brandu, idola czy innych. Z kolei aż 79 proc. należy do jednej z grup założonych na serwisie.

Moja firma
Chmura obliczeniowa - bezpieczeństwo danych w erze cyfrowej transformacji, czyli dlaczego polskiego przedsiębiorcy nie stać na rezygnację z chmury [WYWIAD]
06 maja 2024

Czym jest chmura obliczeniowa? Czy przedsiębiorca korzystający z chmury może czuć się bezpiecznie? Czy to opłacalna inwestycja? O tym wszystkim rozmawiamy z Tomaszem Stachlewskim, Head of Technology CEE w AWS. 

OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

pokaż więcej
Proszę czekać...