Jakie dane osobowe może zbierać agencja zatrudnienia?

agencja zatrudnienia
Jeżeli obawiasz się samodzielnie szukać pracy w innym państwie UE, możesz skorzystać z pomocy agencji zatrudnienia. Podmioty te świadczą usługi w zakresie: doradztwa zawodowego, pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej. Tym samym należy uznać je jako jeden z kanałów poszukiwania pracy. Oznacza to, że agencje zatrudnienia mogą zbierać i przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy także jako odrębni administratorzy danych.

Gromadzenie danych osobowych przez agencję zatrudnienia

Generalnie agencja zatrudnienia może gromadzić w celach rekrutacyjnych taki sam zakres danych osobowych kandydatów do pracy jak potencjalny pracodawca. Jednocześnie, jak każdy administrator danych, agencja powinna zapewnić, aby dane te były niezbędne i adekwatne do celu ich przetwarzania.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Czy powinienem udzielić agencji zatrudnienia zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Tak, jeżeli agencja nie posiada innych podstaw prawnych do przetwarzania twoich danych osobowych (np. w kraju, w którym mieści się jej siedziba brak jest szczegółowych regulacji prawnych w zakresie przetwarzania przez tego typu podmioty danych osobowych kandydatów do pracy). Zgoda ta może być przez ciebie wycofana w każdym czasie!

Jakie dane osobowe można zbierać w czasie rekrutacji?

W jakim celu agencja zatrudnienia może wykorzystywać moje dane osobowe?

Agencja zatrudnienia może przetwarzać twoje dane osobowe w celu związanym z realizacją świadczonych ci usług (np. w zakresie poradnictwa zawodowego, szkoleń, pośrednictwa pracy).

Czy agencja zatrudnienia może przekazać moje dane osobowe do potencjalnych pracodawców?

Udostępnienie danych do innych podmiotów mieści się w pojęciu przetwarzania danych osobowych. Z tego względu agencja zatrudnienia może przekazać twoje dane potencjalnemu pracodawcy jedynie w sytuacji gdy posiada podstawę prawną do takiego działania (np. posiada twoją uprzednią zgodę na udostępnienie danych). Agencja zatrudnienia, której przekazujesz swoje dane osobowe, powinna poinformować cię o odbiorcach twoich danych, lub przynajmniej ich kategoriach, którzy są jej znani w chwili pozyskiwania danych.

Jakie jest znaczenie zgody na przetwarzanie danych osobowych?

Publikacja pochodzi z Przewodnika „Ochrona prywatności w miejscu pracy. Przewodnik dla pracowników” przygotowanego m.in. przez Biuro Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych w ramach Projektu Partnerskiego Leonardo da Vinci “Zwiększanie świadomości w zakresie ochrony danych osobowych wśród pracowników zatrudnionych w krajach Unii Europejskiej” (2012-1-PL1-LEO04-280971). Projekt ten został sfinansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.

Poradnik dostępny jest na stronie GIODO http://www.giodo.gov.pl/1520056/id_art/7930/j/pl/

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...