Prawo do zwrotu pieniędzy za bilety po odwołaniu imprezy sportowej

UOKiK
rozwiń więcej
Legia Warszawa, niedozwolone klauzule umowne, UOKiK, zwrot pieniędzy za bilety po odwołaniu imprezy sportowej
Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy za odwołany mecz z powodu zamknięcia stadionu - to przykład zakwestionowanego postanowienia w regulaminach sprzedaży karnetów na imprezy sportowe na stadionie Legii Warszawa. Prezes UOKiK zobowiązała przedsiębiorcę do zmiany zakwestionowanych klauzul.

Postępowanie przeciwko Legii Warszawa wszczęto po informacjach od kibiców w lutym br. Zarzuty Prezes UOKiK dotyczą klauzul stosowanych w regulaminach sprzedaży karnetów na mecze rozgrywane na stadionie Legii. Klub sprzedawał karnety na cały sezon 2011/2012 w kasach i przez internet (co najmniej 15 spotkań, w dwóch kategoriach cenowych).

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły postanowienia wyłączające odpowiedzialność klubu w przypadku odwołania imprezy sportowej. Przedsiębiorca zastrzegał, że nie będzie zwracał kibicom posiadającym karnety pieniędzy za niewykorzystaną imprezę w sytuacji zamknięcia stadionu z powodu np. decyzji organów administracyjnych. Tymczasem zgodnie z prawem kibic, w przypadku odwołania meczu z przyczyn leżących po stronie organizatora, może ubiegać się o zwrot kosztów części karnetu.

Zgodnie z innym zakwestionowanym warunkiem regulaminu, klub wyłączał swoją odpowiedzialność w przypadku zmiany terminów meczów i innych imprez masowych. Z treści zakwestionowanego postanowienia wynikało, że klub mógł w dowolny sposób zmieniać terminy organizowanych na swoim stadionie imprez bez ponoszenia z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności. Konsument tracił tym samym możliwość wzięcia udziału w imprezie sportowej w wyznaczonym wcześniej terminie. Zgodnie z prawem, zmiany mogą nastąpić tylko z ważnych, jasno określonych powodów, ponadto konsument powinien zostać o nowym terminie poinformowany.

Legia Warszawa stosowała praktyki niedozwolone również w przypadku kibiców kupujących karnety na raty. Organizator zastrzegał sobie  możliwość rozwiązania umowy sprzedaży karnetu jeśli kibic będzie zalegał ze spłatą rat. Jednocześnie nie precyzował jaki okres opóźnienia w spłacie uprawnia go do rozwiązania umowy oraz nie uwzględniał zdarzeń losowych.

Prezes UOKiK uznała, że kwestionowane postanowienie regulaminu uprawniało organizatora do jednostronnej interpretacji umowy i jej natychmiastowego zerwania bez przyznania kibicowi możliwości uregulowania opłat. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien otrzymać wcześniej wezwanie do zapłaty.

Tanieją kredyty w euro ale ... trudno je dostać

Od 8 listopada 2012 r. odsetki od zaległości podatkowych spadają do 14%

Odpowiedzialność za nieopłaconą składkę OC przy sprzedaży pojazdu

Prezes UOKiK nałożyła na Legię Warszawę obowiązek zmiany zakwestionowanych postanowień oraz informacji o stopniu realizacji nałożonego zobowiązania w ciągu 14 dni od uprawomocnienia decyzji. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

Źródło: UOKiK

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...