Zgłoszenie produktu niebezpiecznego - formularz

Milewski Marcin
rozwiń więcej
Zgłoszenie produktu niebezpiecznego - formularz
Jeżeli przedsiębiorca w prowadził do obrotu produkt niebezpieczny, ciąży na nim obowiązek zawiadomienia Prezesa UOKiK. W jaki sposób należy dokonać zawiadomienia? Z wykorzystaniem formularza zgłoszenia produktu niebezpiecznego.

Zgłoszenie produktu niebezpiecznego to obowiązek spoczywający na każdym przedsiębiorcy, który dokonał wprowadzenia do obrotu produktu niebezpiecznego.

Za niedopełnienie tego obowiązku grozi kara pieniężna w wysokości do 100 tyś. zł.

Wzór zgłoszenia określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2005 r. w sprawie wzoru powiadomienia o produkcie, który nie jest bezpieczny (Dz. U. Nr 80 poz. 694).

Polecamy: Produkt niebezpieczny – kiedy nie trzeba zgłaszać


Poniżej publikujemy wzór zgłoszenia:

Część 1. Informacje dotyczące organu nadzoru/przedsiębiorcy otrzymującego formularz powiadomienia1)

Organ nadzoru/imię i nazwisko osoby kontaktowej/adres/telefon/faks/e-mail/adres strony internetowej

URZĄD OCHRONY KONKURENCJI

I KONSUMENTÓW

DYREKTOR DEPARTAMENTU NADZORU RYNKU

PLAC POWSTAŃCÓW WARSZAWY 1

00-950 WARSZAWA

TEL. (+48 22) 55 60 390

Fax 827 03 04

dnr@uokik.gov.pl

www.uokik.gov.pl

Dane powiadamianych przedsiębiorców i ich rola w obrocie2)

Część 2. Informacje o producencie/dystrybutorze1)

Nazwa producenta lub przedstawiciela producenta/dystrybutora wypełniającego formularz

Imię i nazwisko osoby kontaktowej/adres/telefon/faks/

e-mail/adres strony internetowej

Część 3. Informacje o produkcie1)

Kategoria. Marka lub znak handlowy. Nazwa modelu lub jego numer. Kod CN. Kraj pochodzenia produktu

Opis/zdjęcie

Część 4. Informacje na temat zagrożenia1)

Opis ryzyka i możliwych zagrożeń dla życia i bezpieczeństwa. Wnioski z przeprowadzonego szacowania i analizy ryzyka

Informacje na temat wypadków

Część 5. Informacje dotyczące już podjętych przez przedsiębiorcę działań naprawczych1)

Rodzaje/zakres/okres, na jaki czynności zostały podjęte, oraz przedsięwzięte środki ostrożności, oraz określenie odpowiedzialnego przedsiębiorcy

Część 6. Informacje o innych przedsiębiorcach w łańcuchu dostawy, posiadających produkty, które nie są bezpieczne1), 3)

Lista producentów/importerów lub upoważnionych przedstawicieli we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej:

nazwa/adres/telefon/faks/e-mail/adres strony internetowej

Lista dystrybutorów/sprzedawców detalicznych we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej:

nazwa/adres/telefon/faks/e-mail/adres strony internetowej

Liczba produktów (numery seryjne lub daty produkcji) znajdujących się u producenta/importera/dystrybutora/

sprzedawcy/konsumentów we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej

Polecamy: Służebność przesyłu a przedsiębiorca

Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2005 r. w sprawie wzoru powiadomienia o produkcie, który nie jest bezpieczny (Dz. U. Nr 80 poz. 694)

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...