Jak sfinansować zakup nowego samochodu

Michał Kwiatkowski
rozwiń więcej
inforCMS
Przy wyborze kredytu nie powinniśmy skupiać się tylko na eksponowanym przez banki atrakcyjnym oprocentowaniu, ale bardzo uważnie przyjrzeć się wszystkim kosztom związanym z kredytem. Najlepszym kryterium oceny oferty kredytowej jest porównanie rzeczywistej rocznej stopy procentowej.

W celu porównania ofert kredytów samochodowych założyliśmy, że wartość auta wynosi 60 tys. zł, a w banku pożyczamy na ten cel 50 tys. zł, które spłacać będziemy przez 5 lat. Na tle innych banków wyróżnia się oferta GMAC Banku, który na wybrane modele Opla i Chevroleta proponuje kredyt o oprocentowaniu nominalnym 5,99 proc. Jest to stawka niższa niż aktualna stopa WIBOR (około 6,5 proc.), co oznacza, że teoretycznie bank dopłaca do udzielanego kredytu. Stopa WIBOR to bowiem oprocentowanie, po którym banki są skłonne pożyczyć pieniądze innym bankom (banki standardowo do stopy WIBOR dodają marżę, na której zarabiają).

Ciekawe propozycje posiadają także PSA Bank, kredytujący zakup marek Citroen i Peugeot oraz Toyota Bank. Rzeczywiste oprocentowanie kredytów w tych bankach wynosi odpowiednio 11,78 proc. i 13,39 proc. Od oferty wspomnianego GMAC Banku, gdzie rzeczywista stopa wynosi 8,34 proc., kredyty PSA Banku i Toyota Banku odbiegają jednak aż o kilka punktów procentowych. Najlepszą piątkę ofert banków samochodowych zamykają kredyty Volkswagen Banku i Fiat Banku Polska o zbliżonych parametrach.

Banki producenckie (samochodowe) nie są jedynymi, gdzie można skredytować zakupu samochodu. Oczywiście skorzystanie z ich oferty jest znacznie wygodniejsze, ponieważ kredyt można uzyskać już w salonie. Warto jednak przyjrzeć się także ofertom banków tradycyjnych. Banki takie jak Lukas czy Dominet posiadają w swojej ofercie kredyty samochodowe o rzeczywistym oprocentowaniu nie przekraczającym 10 proc. Ich przewagą nad bankami samochodowymi jest natomiast brak ograniczeń co do rodzaju finansowanych marek samochodów. Banki te udzielają kredytów na zakup wszystkich nowych pojazdów. Warto wiedzieć, że niektóre banki tradycyjne również współpracują z dealerami, a więc ich ofertę też można znaleźć w salonach motoryzacyjnych.

Jeżeli decydujemy się na zakup nowego samochodu, powinniśmy więc porównać oferty kredytów dostępnych zarówno w salonie, jak i banku tradycyjnym. Taka wiedza z pewnością przyda się w negocjacjach z dealerem samochodowym. Może mieć on bowiem wpływ na ostateczną wysokość prowizji kredytowej, stanowiącej dla niego dodatkowy zysk (bank samochodowy może elastycznie ustalić wysokość prowizji). Znając ofertę konkurencji, łatwiej nam będzie wynegocjować stawkę znacznie korzystniejszą od propozycji wyjściowej.

Aktualne oferty kredytów

Zobacz również w serwisie Firma: Jaki kredyt na samochód

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...