Karty prepaid – na razie mała oferta banków

Karty prepaid – na razie mała oferta banków
Karty przedpłacone pod wieloma względami przypominają telefony komórkowe w systemie prepaid. Kartą można wydać tylko taką kwotę, jaka wcześniej została wpłacona na jej rachunek techniczny. Plastik można kupić bez żadnych formalności i używać bez konieczności podpisywania umowy z bankiem.

Te cechy kart prepaid pozwalają wydawcom sprzedawać je poza siecią tradycyjnych placówek. W plastikowy pieniądz można więc zaopatrzyć się na przykład na specjalnych stoiskach organizowanych podczas koncertów lub imprez sportowych.

Oczywiście dotyczy to wyłącznie kart na okaziciela. Zakup karty imiennej wymaga już kontaktu z oddziałem lub infolinią banku.

Między kartami i telefonami przedpłaconymi jest jednak zasadnicza różnica. O ile komórki prepaid są równie popularnie, jak telefony na abonament, to tego typu karty płatnicze wciąż są mało znanym, niszowym produktem.

W ofercie dla klientów detalicznych ma je zaledwie kilka banków. W kolejnym z cyklu olimpijskich rankingów Powszechny Dom Kredytowy wybrał trzy instytucje finansowe, których oferta jest najciekawsza.

W ofercie Pekao SA znajdują się karty przedpłacone MasterCard działające w technologii zbliżeniowej. Karty są także otwarte na transakcje internetowe. Karty nie są spersonalizowane, a więc nie ma na nich imienia i nazwiska posiadacza. Pozwala to bankowi prowadzić dystrybucję tego produktu poza tradycyjną siecią placówek, np. w strefach kibica podczas Euro 2012 czy na festiwalu Woodstock. Ciekawostką jest możliwość sprawdzenia stanu konta i historii operacji po wysłaniu wiadomości SMS. Bank pozwala też pobrać aplikację mobilną, która usprawnia zarządzanie kartą. To wystarcza do zajęcia trzeciego miejsca w zestawieniu PDK.

Wydawana przez ING przedpłacona karta Maestro z możliwością doładowywania jest w znacznym stopniu konfigurowalna. Klient tego banku może sięgnąć po kartę na okaziciela, ze standardowym wizerunkiem. Może także poprosić o przygotowanie karty z nadrukowanym imieniem i nazwiskiem i ozdobić ją jednym z 20 proponowanych przez bank wizerunków (ta druga opcja jest o kilka złotych droższa). Kolejnym produktem banku jest wirtualna karta Visa, przeznaczona wyłącznie do płatności internetowych. Dwie karty w ofercie PDK nagradza drugim miejscem w rankingu.

Jaki jest koszt użytkowania karty przedpłaconej i gdzie ją kupić?

Jakie są zalety karty przedpłaconej?

Całą talię kart przedpłaconych ma w ofercie BZ WBK. Najprostszym produktem są karty podarunkowe o różnych nominałach (od 50 zł do 500 zł), które po wyczerpaniu środków można wyrzucić. Bank sprzedaje też karty prepaid przeznaczone wyłącznie do transakcji internetowych, wyposażone w funkcję płatności zbliżeniowych czy wreszcie powiązane z programem lojalnościowym Payback.

Nietypową propozycją są karty przedpłacone rozliczane w obcych walutach (euro, dolarach lub brytyjskich funtach), a także karta affinity. Część dochodów uzyskiwanych z jej wydawania bank przeznacza na wsparcie Fundacji Kresy-Syberia. Na wyróżnienie zasługuje też sposób dystrybucji tych produktów. Bank sprzedaje karty przedpłacone nie tylko w swoich placówkach, ale także za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro.

Za taką wszechstronność PBK wyróżnia BZ WBK miejscem na najwyższym stopniu podium i złotym medalem.

Piotr Ceregra, Powszechny Dom Kredytowy

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...