Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
rozwiń więcej
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim
Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Co nas czeka?

Zgodnie z harmonogramem konkursów z dnia 23 marca 2010 roku konkurs na wsparcie projektów dotyczących promocji produktów lokalnych i regionalnych ma rozpocząć się w połowie czerwca tego roku i trwać do 28 lipca br. Planowany nabór wniosków zostanie ogłoszony w ramach działania 3.2, które wspiera innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw. W oczekiwaniu na termin ogłoszenia konkursu warto zaznajomić się z zasadami obowiązującymi podczas poprzednich naborów dla tego typu projektów. Wiedza ta pozwoli nam na lepsze przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, jednak nie zwolni z konieczności starannego zapoznania się z obowiązującą z chwilą ogłoszenia konkursu, dokumentacją konkursową. Przygotuj się do tej chwili, będąc mądrzejszym o wiedzę i doświadczenie z poprzednich lat. 

Aktualne informacje dotyczące konkursów, w tym harmonogramy naboru wniosków znajdują się na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Po pierwsze, powyższą stronę powinni zapisać wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem dotacji unijnych w województwie łódzkim. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia w zakresie działań związanych przedsiębiorczością i innowacyjnością, co oznacza, iż potencjalnych projektodawca będzie kontaktował się z tą instytucją w pierwszej kolejności. 

Przeczytaj także Dostosowanie lubelskich firm do wymogów ochrony środowiska– Działanie 1.3 RPO WL

A co było?

Nabór wniosków o dofinansowanie w 2009 roku na promocję regionalnych marek i produktów trwał krótko, bo od 9 listopada do 15 grudnia. Wnioski przyjmowane były osobiście w Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, przesyłane listem poleconym lub kurierem. Za datę wpływu wniosku uznawano datę jego dostarczenia do Centrum. Projekty składane podczas naboru musiały dotyczyć działań związanych z marketingiem i promocją produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Od projektodawców wymagano, aby projekty te miały szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy. Innymi słowy wymagano, aby projekty te dotyczyły marek produktów regionalnych, które są obecne na rynku, mają swoją historię i są rozpoznawalne. Projekty te powinny wskazywać na powiązanie danego produktu lub marki z regionem łódzkim. Pozwala się to domyślać, iż projekty wskazane do wsparcia unijnego powinny przyczyniać się do budowania tzw. tożsamości regionalnej. O dofinansowanie unijne w ramach konkursu mogły ubiegać się m.in. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, mające siedzibę i prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego. 

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Od powyższej zasady istnieje wyjątek dla projektów objętych pomocą publiczną. W przypadku takich projektów maksymalny poziom dofinansowania wynosił 50% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Poziom ten mógł zostać zwiększony w przypadku mikroprzedsiębiorców, z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu, gdzie mógł wynieść do 65% oraz w przypadku małych przedsiębiorstw do 60%. 

Wskazywany poziom dofinansowania oznacza, że pozostałą kwotę tzn. minimalny wkład własny wnioskodawcy w wysokości odpowiednio 50%, 40% oraz 35% oraz wszystkie koszty niekwalifkowalne musiał pokryć przedsiębiorca sam z własnych źródeł.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu, o którą można było zawnioskować podczas naboru wynosiła 150 tys. złotych.

Za kwalifikowalne mogły zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013, pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów kwalifikowalności określonych we właściwych ze względu na charakter danego projektu dokumentach.

W wyniku zakończonego naboru wskazano do dofinansowania 3 projekty.

Przed przystąpieniem do przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej w ramach danego konkursu powinniśmy szczegółowo zapoznać się z obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi, wzorami formularzy i załączników oraz dokumentacją konkursową. Są one dostępne na stronach internetowych Instytucji Organizującej Konkurs, w tym przypadku Centrum Obsługi Przedsiębiorcy.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...