Najczęstsze mity SEO

SEO / Fotolia
Wraz ze zmianami algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, pewne mity w SEO odchodzą w zapomnienie, zaś nowe się rodzą. Większość mitów w SEO jest rozpowszechniana nie tylko przez laików na forach, ale także przez specjalistów. Nierzadko próbują przekonać swoich klientów do tych magicznych sposobów. Warto przyjrzeć się aktualnym i popularnym mitom w SEO.

„Pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania jest gwarancją sukcesu”

W wielu przypadkach to nie pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania decyduje o wyborze. Po pierwsze, od momentu wyświetlania zdjęć autorów w wynikach wyszukiwania, rozpoznawalność twarzy (lub sama uroda) jest ważniejszym faktorem przy wyborze niż miejsce. Po drugie, coraz większe znaczenie ma tekst zamieszczony w znacznikach title i description. Atrakcyjny slogan potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę klienta do firmy będącej na 3-5 miejscu w wynikach. Po trzecie, coraz więcej użytkowników wyszukiwarek zdaje sobie sprawę, że firmy będące na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania znalazły się tam głównie dzięki działaniom z zakresu SEO, dlatego bardziej skrupulatnie przyglądają się firmom z dalszych miejsc.

„Duża liczba linków jest ważniejsza niż zawartość strony”

Budowanie bazy linków do niedawna było kluczowym działaniem z zakresu SEO. Na dodatek specjaliści bardziej dbali o liczbę linków niż o ich jakość. Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki (znane pod kryptonimami Pingwin 2.1 i Koliber) spowodowały, że danemu serwisowi bez wartościowych treści w pokonaniu konkurencji nie jest w stanie pomóc żadna liczba linków. Zawartość strony obecnie jest jednym z ważniejszych wskaźników, przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Linki, jeśli już się liczą, to tylko te pochodzące z najbardziej uznanych witryn w Sieci, tematycznie związanych z profilem działalności firmy.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

„Jesteśmy licencjonowanym specjalistą Google w SEO”

Google nie daje żadnych certyfikatów ani licencji dla specjalistów w zakresie SEO. Można, co najwyżej, zostać certyfikowanym partnerem Google w zakresie reklamy AdWords. To nierzadko stosowany (raczej przez wolnych strzelców niż profesjonalne agencje interaktywne) „chwyt marketingowy”, który ma być gwarancją sukcesu.

„Każda firma jest wyświetlana wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania”

Jeśli firma działająca regionalnie chce być na wysokiej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania, na swojej stronie musi zawrzeć szereg informacji świadczących o jej lokalnym charakterze. Od dokładnych danych teleadresowych, po obszar działania i miejsce rejestracji firmy. Powinna być również widoczna w różnych katalogach i portalach regionalnych – są to warunki niemal konieczne, ale dalej niewystarczające do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

6 mitów głównych w SEO

„Wskaźnik Page Rank jest najważniejszy w SEO”

Wskaźnik Page Rank jest coraz rzadziej aktualizowany. Wszystko wskazuje na to, że Google z tym faktorem nie wiąże wielkich nadziei (pomimo, że ostatni update miał miejsce na początku grudnia). Zresztą z wypowiedzi przedstawicieli Google wynika, że jeśli wskaźnik Page Rank ma jeszcze jakieś znaczenie, to tylko dla użytkowników, którzy wiarygodność strony oceniają według tego kryterium. Co więcej, Google posiada swój „wewnętrzny” parametr Page Rank do oceny stron – on jest aktualizowany w trybie rzeczywistym. To co widzą użytkownicy to tylko przybliżona wartość tego parametru, często odnosząca się do danych historycznych. Ciężko się dziwić, że korporacja z Mountain View zdecydowała się na taki krok – coraz więcej pozycjonerów potrafiło znaleźć zależności w algorytmach wyszukiwarki.

„Zautomatyzowane narzędzia SEO są spamem”

SEO to dziedzina internetowego marketingu, która zdążyła się już dorobić wielu profesjonalnych narzędzi. Wiele z nich pozwala znacznie zautomatyzować działania SEO. Ich stosowanie jest dozwolone i wcale nie jest traktowane przez Google jako Black Hat SEO. Wszystko zależy od tego jaki proces zostaje zautomatyzowany – jeśli to komputer „pisze” artykuł, wtedy z całą pewnością można mówić o niejakościowych działaniach pozycjonerskich. Jeśli jednak narzędzia internetowe wykorzystywane są np. do szybszego logowania do panelu zarządzania blogiem czy znajdowania linków kierujących do danej strony, nie może to mieć negatywnych skutków.

SEO dla małych przedsiębiorców i wolnych zawodów – kilka praktycznych wskazówek

„Meta Tagi oraz znaczniki <hx> mają kluczowe znaczenie przy ustalaniu pozycji”

Ostatnie zmiany algorytmu wyszukiwarki spowodowały, że dla miejsca strony w wynikach wyszukiwania najważniejsza jest cała zawartość strony, często oceniana pośrednio poprzez aktywność w portalach społecznościowych (liczbę udostępnień treści, liczbę „lików” itp.). Meta tagi title i description odgrywają rolę drugorzędną (jeśli chodzi o pozycje; jeśli chodzi o klikalność ich rola jest jeszcze większa niż wcześniej, o czym wspomniano na początku artykułu). Podobna rolę odgrywa, do niedawna traktowany wręcz magicznie, znacznik H1.

Podsumowanie

SEO, jak każda dziedzina życia społecznego, dorobiło się także swoich mitów. Wynikają one głównie z braku konkretnej wiedzy, dotyczącej wagi poszczególnych czynników, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tego nie zdradza Google. Jedyne dane, jakimi dysponują agencje, to informacje pochodzące z oficjalnych komunikatów, w których Google lakonicznie informuje o zmianach algorytmu. Większość mitów jest bezrefleksyjnie powtarzana przez kolejne pokolenia specjalistów SEO. Najczęściej mity w SEO mają uwiarygodniać magiczną moc jakichś sposobów i narzędzi. Tak jak wszystkim mitom, tak też mitom w tej dziedzinie marketingu nie należy wierzyć. I choć nikt nie zna dokładnie algorytmu Google, to skuteczność pewnych sposobów w SEO została przez wielu ekspertów na tyle zweryfikowana, aby móc podważyć wiarogodność większości teorii.

Legalizacja przechowywania plików cookies

Autor: http://www.grupa-tense.pl/

Moja firma
System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

pokaż więcej
Proszę czekać...