Jak zbudować silną markę firmy? Poznaj 7 zasad

Poznaj 7 zasad silnej marki
Silna marka i jej budowanie stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę promocji swoich produktów czy usług. W czasach, kiedy co chwila wprowadzane są nowe obostrzenia, tylko silna marka przetrwa.

Budowanie marki firmy

Dlaczego profesjonalizm wygrywa z bylejakością? Czemu autentyczność to najcenniejsza wartość? Czy wizerunek szefa ma znaczenie? Zbuduj silną markę w oparciu o poniższe 7 zasad.

  1. Miej spójną wizję i misję firmy

Misja i wizja firmy są kluczowe w jej efektywnym funkcjonowaniu. Można je ulepszać lub korygować, ale być muszą. Jeśli chodzi o wizję - w długiej perspektywie czasu może być korygowana, dopasowywana do zmieniających się warunków rynkowych oraz potrzeb klientów, z jakimi współpracujemy. Misję natomiast dobrze mieć zdefiniowaną. Naszą misją jest dzielenie się widzą z tymi, którzy jej najbardziej potrzebują. Przyświeca nam ona od kilkunastu lat i jest niezmienna. Wizja została określona na początku działalności i w założeniach miała silną i niezależną prasę. Taką właśnie tworzymy.

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

2. Zaplanuj proces zbudowania marki

Proces budowania silnej marki, to proces, który nigdy nie ustaje. Możemy rozpocząć go w dowolnym momencie, jednak jeśli decyzja zostanie już podjęta, proces ten nigdy się nie skończy. Aby marka stała się rozpoznawalna na rynku potrzeba czasu. Około trzech lat zajmuje zbudowanie silnej marki. Pierwszy rok warto poświęcić na pokazanie się szerokiemu gronu odbiorców. Mogą to być bezpłatne publikacje w mediach, wystąpienia osób zarządzających firmą na kongresach oraz wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji. Drugi rok to nawiązywanie współpracy z kluczowymi kontrahentami i pierwsze długoterminowe kontrakty np. na działania PR w prasie. Nie ma przerwy od reklamy. Konkurencja nie śpi, Ty również nie prześpij swojego czasu. W trzecim roku widać już efekty działań z poprzednich dwóch lat. Silna marka doskonale wpisuje się słowa Michała Czekaja „Nie ważne kogo Ty znasz, ważne kto zna Ciebie”. Nowi klienci sami do Ciebie przychodzą m.in. dzięki rekomendacjom, które oparte są na relacjach.

3. Wybierz profesjonalizm i komplementarność

Według Ludmiły Petrenko, terapeutki urody Centrum Zdrowia i Urody LUVITAL komplementarność usług jest podstawą silnej marki. Jedną z zasad działania silnej marki jest wysoki poziom profesjonalizmu, który cenią i potwierdzają opiniami klienci. To, co inni mówią o nas poza nami jest właśnie marką. Opinie klientów są bardzo ważne, dlatego warto nie prosić po każdej transakcji. Regularne dokształcanie pracowników u najlepszych ekspertów w branż, nieustannie podnosi poziom profesjonalizmu. Profesjonalizm zawsze się obroni i wygra z bylejakością. W dzisiejszym, zabieganym świecie, gdzie biznes w większości jest online bardzo często króluje ilość a nie jakość. Jeśli marzysz o silnej marce pamiętaj o spójności i profesjonalnym podejściu do obsługi klienta.

4. Postaw na autentyczność a nie autokreację

Bazując na doświadczeniach osobistych oraz pracy z klientami najbardziej istotną kwestią w budowaniu silnej marki osobistej jest oparcie jej na autentycznych podstawach i spójnym z jej właścicielem przekazie, zgodnym z tym, kim naprawdę jest i co jest dla niego ważne – mówi Sylwia Plona-Zduńczyk, właścicielka marki EVOLUTION TREE. Takie podejście sprawia, że marka wyróżnia się na rynku i dociera do właściwych, idealnych klientów. Bycie autentycznym pozwala nam na spokojne funkcjonowanie. Mianowicie – będąc sobą nie musimy pamiętać, o czym była ostatnia rozmowa. Coraz więcej widać w sieci autokreacji, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Taka marka nie obroni się, kiedy klient zetknie się w realu z jakością usług czy obsługi klienta. W sieci możemy pokazać wszystko i napisać najpiękniej, jak tylko potrafimy. Programy graficzne pokażą piękne modelki i modeli, tylko po to, aby przyciągnąć klienta. Dla niego jednak ważniejsza jest prawdziwość, wysoka jakość usług i profesjonalizm.

5. Bądź wizytówką swojej firmy

Prowadząc firmę przede wszystkim stawiamy na jakość usług i produktów, bo bez tego nie mielibyśmy czego szukać na rynku. Wkładamy mnóstwo czasu i pieniędzy w marketing i reklamę, wiedząc, że abyśmy byli zauważeni wśród podobnych sobie firm musi nas coś wyróżniać. Dlatego ważna jest oprawa graficzna strony, przykuwające oko zdjęcia, logotyp czy hasło reklamowe. Lecz oprócz tych rzeczy, tak samo ważny jest nasz wygląd oraz wizerunek naszych pracowników. Wrażenie wizualne, jakie robimy na klientach bywa kluczowe przy wyborze firm do współpracy. Klienci mogą pomyśleć, że jaki nasz wygląd takie i prowadzenie biznesu. My sami jesteśmy reklama i wizytówką swojej firmy. Według Aleksandry Świąder, stylistki Lexa design & Events jak nas widzą, tak nam płacą. Zgadzamy się z tym w 100%.

6. Napisz artykuł prasowy

Żeby się nie zniechęcić do pisania, warto zacząć od czegoś małego np. prowadzić bloga, pisać artykuły, przeprowadzać wywiady, zamieszczać długie posty w mediach społecznościowych. Wiele osób, które są językowo bardzo sprawne, nie robi tego z obawy, że to nie będzie wystarczająco dobre albo z lęku, że zostaną ocenione. Pisanie artykułów branżowych jest świetnym narzędziem, które pokazuje nas jako ekspertów. Możemy w nich poruszać tematy, na których się znamy. W każdej branży są portale, magazyny, dwumiesięczniki, które chętnie przyjmą nasze teksty. Publikacje w ogólnopolskiej prasie pozwalają dotrzeć nam do nowych klientów z różnych stron kraju. Wszystko zależy od tego, jaki produkt/usługę oferujemy i jaki ma ona zasięg. Dodatkowo dzielenie się swoją wiedzą i doświadczenie buduje poczucie naszej wartości i pozytywnie wpływa na siłę marki.

7. Korzystaj z mediów

Media to najlepsze miejsce do pokazania swojej marki szerokiemu gronu odbiorców w jednym czasie. Reklama prasowa, zamieszczona zawsze na tej samej stronie w e-magazynie, przez kilka kolejnych numerów pozwala przyciągnąć uwagę czytelników. Wypowiedzi eksperckie w radio i telewizji pokazują, że osoby zarządzające firmą mają coś ważnego do powiedzenia. Oglądalność programów informacyjnych czy śniadaniowych jest bardzo wysoka. Zwłaszcza tych ogólnopolskich. Obecnie media społecznościowe są jednym z lepszych kanałów informowania odbiorców, czym zajmuje się nasza firma, jakie ma wartości i dlaczego warto z nami współpracować. Istotne jest odpowiednie dobranie mediów społecznościowych. Nie w każdym z dostępnych na rynku są nasi potencjalni klienci. Każdy z tych mediów również oczekuje innej treści, którą tam publikujemy. Zasada kopiuj-wklej tutaj nie zadziała.

Stworzenie silnej marki nie należy do prostych zadań. Wymaga od zarządzających firmą właściwej wizji, determinacji i ukierunkowanych działań. Każdy aspekt jest ważny – wartości, kolorystyka loga, nazwa marki, produkty/usługi, jakość obsługi oraz spójność i wytrwałość. Kierujcie się intuicją i zaprezentowanymi zasadami. Sukces będzie spektakularny.

Business Intelligence

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Business Intelligence
Portal & Dwumiesięcznik
rozwiń więcej
Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...