Pensjonat – pomysł

Redakcja serwisu Biznes
rozwiń więcej
Pensjonat – pomysł / Fot. Fotolia / Fotolia
Masz już dość spędzania kolejnych długich godzin w biurze? Chcesz spróbować swoich sił we własnym biznesie? Warto pomyśleć nad założeniem całorocznego pensjonatu. Przede wszystkim, jak w każdym biznesie – liczy się pomysł.

W podejmowaniu własnej działalności najważniejszy jest pomysł na jej prowadzenie. W dobie konkurencyjnych rynków niewątpliwie należy zastanowić się czy nasz biznes na pewno będzie dochodowy oraz czy będziemy zmuszeni ponieść wysokie koszty. W najkorzystniejszej sytuacji znajdują się osoby, które mają w posiadaniu nieruchomość, nadającą się do odpowiedniego przystosowania pod pensjonat. Wówczas koszty założenia pensjonatu będą znacznie niższe niż u osób, które muszą dokonać zakupu nieruchomości.

Niewątpliwym jest, że turyści zawsze wybierają ofertę turystyczną ze względu na położenie pensjonatu bądź hotelu oraz na warunki mieszkaniowe. Wobec tego przed samym podjęciem się założenia pensjonatu warto rozeznać się w ofertach innych hotelarzy. Odpowiednio atrakcyjna oferta przyciągnie większą ilość pensjonariuszy.

Odpowiednia lokalizacja

Przed podjęciem działalności związanej z prowadzeniem pensjonatu należy rozejrzeć się za odpowiednią lokalizacją. W okresie urlopowym, w zależności od pory roku turyści najchętniej wybierają morze, mazury bądź góry. Warto zatem pomyśleć o jednym z tych regionów. Najbardziej opłacalny może okazać się całoroczny biznes w górach. Pensjonariusze mogą wówczas przyjeżdżać o każdej porze roku. Należy wtedy odpowiednio przystosować pensjonat do każdych możliwych warunków atmosferycznych. Wybierając lokalizację warto przeanalizować, czy w okolicy będą znajdować się atrakcje turystyczne i dla jakich pensjonariuszy byłyby one kierowane. Jeżeli lokatorami będą głównie osoby starsze warto rozeznać się, czy w okolicy jest odpowiednio dużo miejsc do spacerowania, lokalne kawiarnie, wody termalne czy np. zabiegi zdrowotne. Wtedy będziemy pewni, ze starsi klienci z zainteresowaniem przejrzą naszą ofertę.

Jeżeli jednak pensjonariuszami mogą okazać się również osoby młode, wówczas należałoby sprawdzić, czy w okolicy znajdują się szlaki piesze i rowerowe, puby oraz kluby bądź obiekty sportowe.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz newsletter!

Jak zainteresować klientów samym obiektem?

Jeżeli dokonaliśmy już wyboru lokalizacji na własny pensjonat, należałoby znaleźć pomysł na zainteresowanie klientów samym obiektem. Warunki panujące w hotelach i pensjonatach określane są według ilości gwiazdek – na ten element oferty klienci zwracają najczęściej uwagę. Aby nasz pensjonat stał się atrakcyjny warto pomyśleć nad przytulnym i kameralnym wystrojem – adekwatnie do wybranej lokalizacji. Tym, co najczęściej przyciąga turystów jest lokalna, domowa kuchnia. Warto zatem postawić na zdrowe, lokalne dania przyrządzane według domowych receptur. Można również pomyśleć nad sprzedażą lokalnych produktów.

Jeżeli stawiamy na regionalną kuchnię można zastanowić się nad stworzeniem przydomowej wędzarni, dzięki której można byłoby zwiększyć swoje dochody. Każdy z klientów miałby możliwość zakupienia lokalnych wyrobów mięsnych. Można również pomyśleć o wyrobach mleczarskich, np. lokalne sery.

W dobie rozwijającej się elektroniki i Internetu warto zastanowić się nad bezprzewodowym dostępem do Internetu czy telewizji. Warto też zainwestować w małe lodówki w każdym pokoju.

Jak założyć własną firmę?

Pomysł na ofertę pensjonatu

Zakładając tego typu działalność należy mieć dobry pomysł na atrakcyjną ofertę. Przede wszystkim powinna ona zawierać takie elementy jak:

  • opis pensjonatu pod względem ilości pokoi, wyposażenia ogólnego i lokalizacji,
  • opis pokoi – najlepiej, aby każdy pokój posiadał własną łazienkę,
  • opis atrakcji dla dzieci – np. plac zabaw, ogród do wypoczynku, sala zabaw, bilard,
  • opis dojazdu wraz z bezpłatnym parkingiem dla gości,
  • bliskość lokalnych atrakcji turystycznych,
  • dodatkowe zalety: miejsce na grilla bądź ognisko, lokalne wyroby spożywcze, rowery, narciarnia (jeżeli jest to pensjonat blisko stoku) itd.
  • odpowiednia cena za pobyt

Określając cenę za pobyt w pensjonacie należy mieć na uwadze, do jakiego kręgu osób będziemy kierować nasz usługi. Warto, aby cena nie była zbyt wygórowana jak na warunki pensjonatu na tle innych. Zbyt wysokie ceny często zniechęcają turystów, a zbyt niskie mogą wskazywać na słabą jakość świadczonych usług. A należy pamiętać, że biznes musi przede wszystkim opłacać się właścicielom. Warto zatem zastanowić się nad wprowadzeniem zniżek, np. dla rodzin z dziećmi do określonego wieku, dla zorganizowanych grup oraz zniżki poza sezonem. Jest to skuteczna metoda na przedłużenie sezonu i stałe dochody.

Wpis do rejestru działalności gospodarczej

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...