Potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży

Milewski Marcin
rozwiń więcej
Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”. / inforCMS
Zawarcie umowy sprzedaży powoduje powstanie po stronie nabywcy szeregu uprawnień. Ich egzekwowanie może nastąpić na podstawie potwierdzenia umowy sprzedaży.

Sporządzanie potwierdzenia umowy sprzedaży znajduje praktyczne zastosowanie w przypadku zawierania umowy poza lokalem przedsiębiorstwa. Działalność osób prowadzących sprzedaż cechującą się niestacjonarnością powoduje, że możliwości dochodzenia przez kupujących swoich praw zostają w rzeczywistości ograniczone. Sporządzenie ważnego z punktu widzenia prawnego potwierdzenia umowy sprzedaży pozwala na ominięcie lub przezwyciężenie owych przeszkód.

Przez umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa należy rozumieć umowę sprzedaży lub umowę o świadczenie usług zawieraną z jednej strony przez konsumenta, a z drugiej profesjonalistę będącego przedsiębiorcą, który w ten sposób dokonał organizacji swojej działalność, iż zawieranie umów z konsumentami następuje poza lokalem przedsiębiorstwa według kryterium podmiotowo-przestrzennego.

Lokal przedsiębiorstwa to miejsce przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej. Jest nim więc zarówno jarmark, stoisko targowe oraz kiermasz ponieważ stanowi on miejsce, a nie budynek.

Potwierdzenie umowy sprzedaży sporządza się w oparciu o ogólne zasady przewidziane przez prawo cywilne. Dokument taki powinien w swej treści zawierać podstawowe elementy takie jak:

  • oznaczenie miejscowości, w której sporządzono oświadczenie;
  • oznaczenie daty sporządzenia oświadczenia;
  • oznaczenie sprzedawcy;
  • podpis sprzedawcy;
  • pieczątka sklepu.

Treść powinna także obejmować swym zakresem oznaczenie sklepu/sprzedawcy wraz ze wskazaniem jego adresu (w przypadku sprzedawcy będą to dane identyfikacyjne i np. numer upoważnienia), oświadczenie o dokonaniu sprzedaży.

Należy także dokonać:

  • określenia przedmiotu sprzedaży/zakupu poprzez wskazanie np. jego nazwy, oznaczenia producenta, rodzaju, specyfikacji fabrycznej, koloru, innych cech, a także cech szczególnych;
  • oznaczenia co dodanych identyfikacyjnych nabywcy przedmiotu umowy;
  • określenia ceny zbycia/nabycia przedmiotu umowy;
  • określenia waluty, w której podana została cena sprzedaży np. PLN, USD.

Porównaj: Na czym polega umowa sprzedaży komisowej?

Sporządzane potwierdzenie powinno zawierać również nagłówek brzmiący: „Potwierdzenie umowy sprzedaży”.

W przypadku posiadania potwierdzenia i chęci skorzystania z uprawnień przysługujących nabywcy należy dla celów dowodowych doręczyć je przedsiębiorcy dokonującemu sprzedaży (co jest możliwe również w drodze korespondencyjnej).

Pobierz wzór potwierdzenia zawarcia umowy sprzedaży

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...