E-learning - nowy wymiar edukacji?

WebHat
WebHat to prężnie rozwijająca się firma tworząca interaktywny video e-learning.
rozwiń więcej
Szkolenia video minimalizują liczbę informacji pobocznych i kierują uwagę użytkownika na materiał szkoleniowy, co znacznie podnosi zaangażowanie.
E-learning to wspomaganie procesów edukacyjnych wszelkiego typu urządzeniami elektronicznymi oraz technologiami informatycznymi i komunikacyjnymi. Jest to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi technologii informacyjnej.

W przypadku e-nauczania nie można mówić o chwilowej modzie, lecz o silnym ruchu obecnym w coraz większej liczbie przedsiębiorstw, organizacji rządowych i ośrodków edukacyjnych na całym świecie.

Popularność e-learningu wiąże się między innymi z tym, że jest on dostosowany nie do nauczającego, ale do uczącego się. E-kursanci nie są uzależnieni od psychicznych i fizycznych predyspozycji osoby prowadzącej szkolenie, wszyscy, którzy przejdą dany kurs, będą mieli dokładnie takie same szanse na przyswojenie wiedzy.

Osoba ucząca się ma bardzo dużą kontrolę nad procesem nauczania. Skonstruowanie materiału dydaktycznego oraz sposób jego przekazu pozwalają na wykonywanie przez kursantów dowolnych ćwiczeń, powtarzanie materiału, przerwanie i powrót do kursu w odpowiednim dla szkolącego się momencie. Te zalety kursu multimedialnego pozwalają dopasować go do indywidualnych potrzeb i umożliwiają efektywne nauczanie. Zaletą e-learningu jest także to, że wykorzystuje się w nim najnowsze sposoby przekazywania wiedzy.

Polecamy: Jak wybrać dobre szkolenie?

Obecnie twórcy kursów multimedialnych, zdając sobie sprawę z tego, że użytkownicy Internetu są w stanie poświęcić coraz mniej uwagi długiemu tekstowi naładowanemu fachowymi informacjami, często decydują się na video e-learning. Jest to szybszy i wygodniejszy sposób na przekazanie informacji niż tekst i statyczna grafika. Szkolenia video minimalizują liczbę informacji pobocznych i kierują uwagę użytkownika na materiał szkoleniowy, co znacznie podnosi zaangażowanie.

E-learning korzystny dla firm

Wdrożenie e-learningu jest opłacalne również dla firm. Przy korzystaniu ze szkoleń multimedialnych wyeliminowane zostają wydatki na zakwaterowanie i wyżywienie kursantów. Poza tym jedno szkolenie może być wykorzystane przez nieograniczoną liczbę osób. Szkolenia multimedialne dają możliwość szybkiego przeszkolenia dużej liczby pracowników. 

Polecamy: Wybór firmy szkoleniowej

Pracodawca może cały czas monitorować postępy kursantów poprzez wykonywanie testów sprawdzających stan przyswojonej wiedzy. Szkolenia multimedialne mogą być stale aktualizowane i rozbudowywane, tak aby przekazywane w nich treści odpowiadały aktualnym zapotrzebowaniom firmy.

Wdrożenie e-nauczania niewątpliwie wymaga zapewnienia odpowiedniej infrastruktury informatycznej w firmie, jednak korzyści jakie daje e-learning pozwalają przewidywać, że rynek szkoleń multimedialnych będzie się nadal dynamicznie rozwijał.

Małgorzata Dębińska, dydaktyk medialny WebHat

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...