Korzyści dla wydawnictw na rynku online

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
rozwiń więcej
Wydawnictwa na rynku online / Fotolia
Wydawnictwo poprzez wejście na rynek online uzyskuje wiele korzyści. Sprzedaż internetowa prowadzona przez wydawnictwa jest pozytywnie oceniana przez czytelników. Dla wydawnictw ważnym argumentem dla rozwoju handlu online są niższe koszty sprzedaży, obsługi klienta i magazynowania. Poprzez sieć można wprowadzić znaczną ilość produktów oraz szeroką sieć marketingu i promocji m.in. poprzez wyszukiwarkę, katalogi, portale tematyczne, sieci współpracy i prezentacji.

Wydawnictwa poprzez sprzedaż internetową  uzyskują dostęp do informacji o sprzedaży, upodobaniach i potrzebach kupujących. Dostęp do takich danych pozwala na budowanie sieci lojalności i dostosowanie do nowych wymagań rynku. Umiejętność dotarcia do czytelników pozwala planować pracę wydawnictwa oraz oceniać koszty i zyski z działalności. Dzięki takim danym  można lepiej zarządzać i organizować pracę. Dostosowanie do rynku odbiorców to również poprawa jakości w oczach klientów. Marka staje odróżnialna  i  popularna.

Dziennikarstwo internetowe  poprzez sieć uzyskuje stały kontakt z czytelnikiem poprzez pocztę elektroniczną, fora czy portale społecznościowe. Na rynku online funkcjonuje również wiele programów komentowania,  oceniania prezentacji i publikacji dziennikarskich. Funkcje te są często wykorzystywane  oraz rozpowszechniane w sieci. Czytelnicy szukają opinii i osądów innych użytkowników dla oceny marki i wydawnictwa. Zgodnie z badaniami rynku ocena innych klientów firmy czy wydawnictwa jest jednym z najważniejszych kryteriów oceny.

 Obciążeniem dla handlu online jest dostosowanie i zarządzanie sieciami logistycznymi,  informacyjnymi. Odpowiednia organizacja jest niezbędna. Rozwinięta sieć sprzedaży online wymaga nowoczesnego, szybkiego oprogramowanie IT, stałej kontroli informatyków oraz sprzętu wysokiej jakości. Obciążeniem dla wydawnictw są innowacje dotyczące rynku IT, oprogramowania i sprzętu. Udział wydawnictw w rynku online wymaga stałych inwestycje w rozwój, utrzymanie sieci sprzedaży i prezentacji. Wysoka innowacyjność  w IT wymaga wprowadzenia unowocześnień i innowacji. Koszty są obecnie trudne w ocenie.

Sprzedaż online dzięki zastosowaniu IT pozwala na szybką obsługę zamówień oraz poprawę jakości obsługi klienta. Znacznie obniżają się koszty obsługi biura oraz wymagane godziny pracy. Wymagana jest jednak dobra organizacja. Wejście na rynek nowych technologii i IT jest przyszłością dla wydawnictw. Zainteresowanie dziennikarstwem internetowym i wydawnictwami online wzrasta od lat, zgodnie z prognozami trend ten utrzyma się. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego dzięki popularyzacji smartphone, tablet i palmtop zyskuje nowych zwolenników i czytelników. Prognozy na następne lata są korzystne. Zyski z tej działalności będą wzrastać w kolejnych latach.

Zobacz: Przyczyny stresu w pracy


Dziennikarze mogą korzystać z sieci internetowej wydawnictwa mobilnie. W przypadku reportaży, newsów i relacji z wydarzeń wykorzystanie tej formy kontaktu pozwala na wprowadzenie relacji na bieżąco, na żywo. Aktualność publikacji i reportażu jest dużym atutem. Czytelnicy chętnie korzystają z takich form i prezentacji.

Internet pozwala gromadzić dane przez wiele lat. Gazety, katalogi i publikacje są gromadzone na serwerach i mogą być wykorzystywane przez kolejne lata. Wydawnictwa nie muszą prowadzić i utrzymywać tradycyjnych magazynów. Użytkownicy Internetu mają dostęp do starszych danych i wydań.

Dzięki sieci internetowej wydawnictw łatwiej prowadzić nadzór redaktorski oraz edycję przesłanych materiałów. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie kontaktu bezpośredniego, w czasie rzeczywistym. Dotyczy to dziennikarstwa mobilnego oraz dziennikarzy pracujących poza biurem. Kontakt w ramach wydawnictwa np. w innych miastach czy rejonach oraz krajach dzięki sieci internetowej czy mobilnym technologiom jest łatwiejszy i korzystny. Wprowadzenie dziennikarstwa mobilnego to kolejny krok dla budowania wydawnictwa na szerszą skalę w kraju i za granicą. 

Zobacz: 7 prostych sposobów na obniżenie kosztów w Twojej firmie

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...